هزینه‌کرد قابل توجه وزارت ورزش و جوانان برای مشاوره ازدواج/آمار کارمندان مجرد در کشور وحشتناک است

حجت‌الاسلام متقی‌فر با اشاره به هزینه‌های قابل توجه برای مشاوره رایگان ازدواج گفت: آمار وحشتناکی از کارمندان مجرد دولت وجود دارد و رئیس جمهوری دستور دادند این مسئله به صورت ویژه بررسی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام محمد متقی‌فر، چهارشنبه(۲۹ آذر) در ستاد ساماندهی امور جوانان استان بر توجه جدی به جایگاه این ستاد در استان‌ها تاکید و از عدم حضور حتی یک مدیرکل در این جلسه انتقاد و بیان کرد: وقتی ستاد فعال نباشد؛ اعتباراتی که از وزارت در نظر گرفته می‌شود جذب استان نمی شود و جای دیگری هزینه می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه به آمار نگران کننده افراد مجرد در کشور اشاره و اظهار کرد: بسیاری از کارمندان دستگاه‌های دولتی مجرد هستند و ما باید نسخه‌ای جدای از عموم، برای این افراد داشته باشیم زیرا آمار وحشتناکی از کارمندان مجرد دولت وجود دارد و رئیس جمهوری دستور دادند این مسئله به صورت ویژه بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه از دستگاه‌ها خواسته شده تا تعداد مجردین خود را اعلام کنند؛ از آمادگی برای ارائه تسهیلات و آموزش این افراد خبر داد و این اقدام را باعث ایجاد فضایی مناسب در کشور دانست.

حجت‌الاسلام متقی‌فر کارگاه‌های آموزشی پیش از ازدواج را یک ظرفیت قلمداد و بیان کرد: سالانه ۱۰ هزار کارگاه آموزشی توسط وزارت ورزش و جوانان  برگزار می شود و اگر دستگاه‌ها کمک‌کنند آمادگی داریم تا آموزش‌های پیش ازدواج و تحکیم خانواده در شهرها پررنگ شود.

وی با بیان اینکه در استان کرمان ۱۲ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده وابسته به ورزش و جوانان وجود دارد که به ازای هر ۳۰۰ هزار نفر یک مرکز است؛ گفت: در دو ماه اخیر نزدیک ۷ میلیاردتومان هزینه از وزارت کشور برای مشاوره رایگان به استان ها تزریق کردیم و خود وزارت هم نزدیک ۱۰ میلیارد در مناطق مختلف از جمله محروم هزینه کرده تا مردم به خدمات مشاوره رایگان دسترسی داشته باشند.

بردیافرد، رئیس کمیسیون ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان هم با اشاره به اینکه گرچه نرخ طلاق در استان کرمان از متوسط کشوری پایین‌تر است؛ افزود: اما کرمان رتبه اول طلاق در کشور را دارد که شتاب آن بالا است.

وی وضعیت ازدواج و طلاق در شهرهای مختلف استان را اعلام و بیان کرد: ۲۴ درصد ازدواج دختران در کرمان زیر ۱۸ سال اتفاق افتاده است و سال گذشته بیش از پنج هزار نفر افراد زیر ۱۸ سال در استان کرمان ازدواج کردند.

علی بیگ‌زاده، معاون استاندار کرمان هم گفت: شکل‌گیری هر چه سریع‌تر ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستان‌ها به فرمانداران ابلاغ می‌شود.


وی با افزودن این مطلب که مهمترین سرمایه ما نیروی انسانی است که نمی توان آن را نادیده گرفت؛ آگاه سازی جوانان در زمینه ازدواج، لزوم اعتبارات مناسب برای استان پهناور کرمان و... را هم مورد تاکید قرار داد.

کد خبر 1739926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha