سفره مهربانی بچه‌های مسجد در شب یلدا

اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان غربی با راه‌اندازی پویش‌های مختلف «یلدای فاطمی» و «یلدای همدلی» کمک به نیازمندان را جایگزین جشن‌ها و شب نشینی‌ها کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، ما برای یکدل شدن طنابی داریم، به استحکام مهربانی و به ضخامت همدلی و گاهی هم فقط یک لبخند ساده مهربانی کنیم و به آغوش بکشیم و غریق‌نجاتانی باشیم  که نجات می دهند، بی‌آنکه تن به آب زده‌باشند. یلدا آیین مهربانی و یادگیری زندگی، دوستی و مهربانی است، یلدایی که پیر و جوان را گرد هم آورده و دیدارها را تازه می کند.  

گوش به قصه مادربزرگ‌ها در سفره زیبای یلدا که با انار، هندوانه، آجیل و شیرینی به طور سنتی تزیین شده اند. اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان غربی با راه‌اندازی پویش‌های مختلف «یلدای فاطمی» و «یلدای همدلی» کمک به نیازمندان را جایگزین جشن‌ها و شب نشینی‌ها کردند تا لبخند را مهمان خانه‌ها کنند.

سفره مهربانی بچه های مسجد در شب یلدا/ از یلدای فاطمی تا یلدای همدلی

توزیع ۳۰ بسته یلدایی بین زنان سرپرست خانوار

شهناز اخلاقی، مدیر کانون فرهنگی و هنری مدینه القرآن ارومیه در این مورد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه گفت: ۳۰ بسته یلدایی در این مسجد تهیه شده که ارزش ریالی هر کدام از بسته ها بالای یک میلیون تومان بوده است و در مناطق کم برخوردار بین خانم های بی سرپرست و سالمندان توزیع شد.

وی افزود: این پک ها شامل گوشت گرم، روغن مایع، برنج، چای، قند، رشته ماکارونی، سویا حبوبات، حلوا، پشمک، رب گوجه فرنگی، خرما و رشته آش بوده است.

اخلاقی ادامه داد: همچنین همراه این بسته ها لباس گرم کودک، بانوان و مردانه شامل کاپشن، شلوار، بلوز، کیف، کفش، لباس مدرسه نیز تهیه و اهدا شد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری مدینه القرآن مسجد خیرالنسا ارومیه ادامه داد: همچنین وی افزود:  توزیع بسته های گوشت میان خانواده های سالمند و کم برخوردار،   برگزاری و شرکت در جشن میلاد حضرت زهرا (س)   برای کودکان با همکاری کانون کودکان رضوی،   آماده سازی و توزیع بسته های یلدایی برای خانواده های نیازمند و تهیه جهیزیه برای نوعروسان با همکاری کانون های محله ای آستان قدس رضوی را از دیگر خدمات کانون فرهنگی و هنری مدینه القرآن مسجد خیرالنسا واقع در رودکی است.

اخلاقی همچنین در ادامه گفت: همچنین در چهارشنبه‌های امام رضایی برنامه تسویه بدهی افراد نیازمند در مناطق کم برخوردار به مغازه ها بعد شناسایی صورت میگیرد که بعد ۱۰ روز نیز در اولین مناسبت به نیت امام رضا(ع) این کار را خواهیم کرد.

وی گفت: در وفات حضرت زهرا(س) نیز ۳۰ پرس غذای گرم و ۳۰ بسته گوشت گرم نیز تهیه و توزیع شد.

سفره مهربانی بچه های مسجد در شب یلدا/ از یلدای فاطمی تا یلدای همدلی

توزیع بیش از ۳۵۰ بسته یلدایی در مناطق محروم

سجاد برغول، مدیر کانون فرهنگی و هنری نورالانوار ارومیه نیز به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: بیش از ۳۵۰ بسته یلدایی شامل حلوا، پشمک و میوه برای مناطق محروم به همت اعضای مسجدی این کانون تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه کانون فرهنگی و هنری نورالانوار ارومیه بیش از ۳۸۰ عضو دارد،   ادامه داد: ارزش ریالی هر بسته نیز ۵ میلیون ریال بوده است که فردا صبح در منطقه بین خانواده های محروم توزیع خواهد شد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری نورالانوار ارومیه خاطرنشان کرد: فرهنگ ایرانی اسلامی همیشه و در همه جا به دستگیری از نیارمندان زبانزد بوده است و می‌توان با حرکتی هرچند کوچک و ناچیز در جهت دستگیری از نیازمندان در این شب دلی را به‌دست آوریم.

برغول ادامه داد:  همچنین کانون‌ فرهنگی هنری نورالانوار ارومیه در راستای عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت زهرا(س) و گرامیداشت این ایام، برنامه ‌های متنوعی را اجرا  و تلاش کردند به همت بچه‌های مسجد در ترویج گوشه‌ای از فرهنگ و سبک و سیاق زندگی فاطمی نقش‌آفرین باشند.

وی گفت: اعضای مسجدی کانون فرهنگی و هنری نورالانوار ارومیه در ایام فاطمیه نیز  بیش از ۳۵۰ پرس غذای گرم پخت و  بیش از ۳۰۰ بسته مرغ بین نیازمندان در کنار فعالیت های دیگر مسجد از جمله عزاداری و سخنرانی توزیع کردند.

سفره مهربانی بچه های مسجد در شب یلدا/ از یلدای فاطمی تا یلدای همدلی

سفره مهربانی بچه های مسجد در شب یلدا/ از یلدای فاطمی تا یلدای همدلی

اعضای مسجدی کانون های فرهنگی و هنری استان آذربایجان غربی در تمام مناسبت های ملی و مذهبی فعال بوده و همیشه در کنار نیازمندان کمک حالشان هستند. و امسال نیز با اجرا طرح های مختلف یلدا به نوعی میزبان نیازمندان شدند.

گفتنی است؛ کانون فرهنگی و هنری حکمت مسجد ابوالفضل روستای گرد اباد شهرستان ارومیه به تعداد ۲۵ بسته، کانون فرهنگی و هنری شهیدان گمنام روستای حاجی پیرلو محال بکشلو چای امامزاده، کانون فرهنگی و هنری خواهران منتظران موعود مسجد امام حسین (ع) به تعداد ۱۲بسته نیز از دیگر فعالیت های شب یلدایی مساجد استان آذربایجان غربی است.

کد خبر 1740002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha