رسانه‌ها در کنار مردم و مسئولان هستند

مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی گفت: رسانه ها به عنوان افسران جبهه آگاهی بخشی همواره خود را در کنار مردم و مسئولان می‌دانند و در تلاش هستند بتوانند به مسئولیت خود عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های خراسان جنوبی، محمود حیدری مدیرعامل و اعضای خانه مطبوعات استان با فاطمی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان جنوبی دیدار و گفتگو کردند.

محمود حیدری- مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی در این نشست و دیدار صمیمی ظرفیت رسانه های استان را کم‌نظیر در کنار بخش دولتی و سازمان ها و نهادهای خدمات رسان دانست و گفت: رسانه ها به عنوان افسران جبهه آگاهی بخشی همواره خود را در کنار مردم و مسئولین می‌دانند و در تلاش هستند بتوانند به مسئولیت خود عمل کنند.

وی اظهار کرد: هرگاه رسانه ها در موضوعی ورود و مطالبه گری کنند بدون‌شک در آن‌ زمینه شاهد تحقق اهداف مورد نظر و شکوفایی امور در جهت کمک به مردم و دولت بوده ایم.

حیدری ادامه داد: ظرفیت بخشی و ظرفیت سازی بدون شک با تعامل سازنده با رسانه ها و نقدهای سازنده این قشر فرهیخته در کشور محقق خواهد شد چرا که نگاه تیزبین و تخصصی رسانه های روشن همواره چون چراغی روشن‌ هدایتگر راه آینده کشور و جامعه است و تا روزی که این چراغ روشن‌ است جامعه می تواند امید به آینده را در جامعه متبلور کند و با قرار دادن امیدها و ایده ها در کنار هم جامعه ای پویا رقم‌ بزنند.

وی افزود: جلب مشارکت و جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی و همسو کردن مردم در این فرآیند در کنار بخش دولتی بدون شک با همراهی رسانه ها پر جنب و جوش تر و پرنشاط تر خواهد شد.

سید محمداسماعیل فاطمی- مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان جنوبی ضمن قدردانی از رئیس خانه مطبوعات، ظرفیت رسانه ها را ظرفیتی بی بدلیل در جهت ایجاد اهداف و ظرفیت سازی در سطح جامعه برشمرد و گفت: بدون شک‌نقش رسانه ها در جریان آگاهی بخشی در جامعه و مشارکت شهروندان در مسائل اقتصادی، ظرفیت سازی و ... می تواند به عنوان بازوی حمایتی قدرتمند در کنار شهرداری ها و سازمان همیاری شهرداری ها باشد و سبب تحولات بسیار خوبی در این خصوص شود.

فاطمی افزود: رسانه می تواند اقدام به ترویج فرهنگ شفاف سازی کند و تاثیرات پیشگیرانه ای در بروز رفتارهای سودجویانه بعضی افراد به ویژه در مباحث ‌اقتصادی داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر رسانه ها نقش نظارتی خود را به خوبی ایفا کنند، احتمال وقوع خطا به حداقل ممکن می رسد و عملکرد متولیان امر با دقت تمام زیر چشم مردم قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: هر گاه رسانه ها در کنار ما قرار گرفتند توانستیم در اهداف و برنامه های خود موفق تر عمل کنیم و رضایت مردم را داشته باشیم.

فاطمی با بیان‌این که وجود رسانه ها در برنامه ها و مشارکت شان در مسائل مختلف به ویژه توسعه اقتصادی استان می تواند زمینه ساز تحولات سازنده ای در کنار مردم و بخش دولتی باشد افزود: از رسانه ها می خواهیم در بخشی از رسالت خود پا به پای ما در میدان‌ و برای کمک، همیاری و ارتقاء سطح خدمات و جذب سرمایه گذاری،مطالبات مردمی در حوزه مدیریت شهری و.... به جامعه هدف کنارمان باشند چرا که وجود رسانه ها و اثر بخشی آنان در فرهنگ‌ سازی و اطلاع رسانی می تواند سبب امید و نشاط بیشتر در جامعه گردد و میل به زندگی و امید به آینده را در بین مردم تقویت کند.

مدیرعامل سازمان ضمن قدردانی از همراهی صمیمانه رسانه های استان در انتشار به موقع فعالیت های شهرداری ها و سازمان همیاری بیان کرد:رسانه های استان درظرفیت بخشی، اطلاع رسانی و با مطالبه گری خود  در جهت احقاق حقوق بخش مهمی از جامعه در سطح شهر و استان کمک کند که به استانداردهای لازم دست یابیم.

شایان ذکر است همچنین در این نشست به همکاری با رسانه های جمعی در استان، حمایت از خانه مطبوعات و نشریات محلی و موضوع مطالبات مطبوعات از دیگر مواردی بوده که در این نشست مطرح و بر آن تاکید شد.

کد خبر 1740034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha