بهترین اعمال برای انسان انصاف است

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: بهترین اعمال برای انسان انصاف است، در عمل و رفتار با دیگران هرآنچه برای خود می پسندید برای دیگران هم بپسندید.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد جامع مافی به سخنرانی و گفت: چه کنیم خداوند ما را یاری کند و عاقبت به خیر شویم.

وی افزود: انبیاء و اولیاء به ویژه حضرت زهرا(س) بهترین افراد در قرارداد بستن با خدا بودند، آنها تا آخرین نفس و قطره خون خداوند را یاری کردند، از کمک های خداوند این است که ما را مقابل دشمن یاری می دهد و از انحراف حفظ می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه عاقبت به خیری یعنی تا زمانی که انسان از دنیا می‌رود مورد رضایت الهی باشد، عنوان کرد: حضرت زهرا(س) مصداق واقعی این امر است، خداوند به حضرت فرموده روز قیامت از امت حضرت رسول چنان به پیامبر (ص) می بخشیم که تو راضی شوی. چراکه حضرت زهرا (س) در روزی که هیچ‌کس از ولی خدا دفاع نمی کرد با اینکه زنی داغدار و باردار بودند به تنهایی از ولی خدا دفاع کردند. ما هم در زندگی خود خدا را راضی کنیم.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خدا را با زبان و عمل یاری کنیم، اظهار کرد: امام زمان(عج) می فرمایند ما را راضی کنید ما به دیدار شما می آییم، عده ای بسیار توسل و چله نشینی کردند که حضرت امام زمان(عج) را ببینند حضرت پیام دادند اگر می‌خواهید من را ببنید فلان روز در مقابل فلان قفل فروشی بیایید از دور مرا بینید حق نزدیک شدن هم ندارید، عاشقان پیش از موعد در محل آدرسی که داده بودند حاضرو منتظر شدند که جمال حضرت را مشاهده کنند، راس ساعت دیدند وجود نازنین پسر فاطمه آمدند درب مغازه یک قفل فروش و با صاحب مغازه احوال پرسی کردند. در همین حین یک مشتری برای قفل فروش آمد و به قفل فروش گفت قفلی دارم که می خواهم بفروشم زیرا به هزار تومن نیاز دارم؛ کلید ساز گفت مادر قفل شما ده هزار تومن ارزش دارد، آن خانم گفت همه  از اول بازار تا اینجا گفتند هزار تومن می خرند تو چطور ده هزار می خری؛ آن کلید ساز گفت من قیامت در پیش دارم و باید پاسخگوی خداوند باشم و نمی توانم بی انصاف باشم. امام زمان(عج) به عاشقان خود اشاره کردند اینگونه باشید تا من به سراغ شما بیایم.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه مغازه دارها و اداری ها و اقشار مختلف مردم با انصاف باشید؛ ابراز کرد: همواره به خود تذکر دهیم، متاسفانه امروز بی انصافی در جامعه ما موج می زند یکی با یک جعبه شیر و دیگری با میلیاردها تومان پول بیت‌المال به رانت می پردازد. بی انصافی می کنند کسانی که بی حجابی می کنند چراکه زندگی مردم را به هم می ریزند، آن دختری که با بی حجابی و بی مبادلاتی سبب شد شهید الداغی به شهادت برسد روز قیامت باید پاسخگوی درگاه الهی باشد. بی انصافی است که در ادارات کار دوست و آشنا را انجام دهیم اما دیگران را معطل کنیم. بهترین اعمال برای انسان انصاف است، در عمل و رفتار با دیگران هرآنچه برای خود می پسندید برای دیگران هم بپسندید.

وی بیان کرد: گرانی ها سه علت دارد یک عامل گرانی ها جنگ اقتصادی دشمن با ما است دیگری سوء مدیریت است اگرچه این دولت خدمتگزار بسیار کار می کند و پروژه های فراوانی را که روی زمین مانده بود را به پایان می رساند، عامل دیگر گرانی ها سبک زندگی غلط مردم است. ناشکری، اسراف چشم و هم چشمی ها سبک زندگی غلطی و از عوامل گرانی است. با اینکه قدرت خرید مردم بیشتر شده اما روحانیت را فحش می دهند در حالی که سبک زندگی آنها تجملاتی و اسرافی شده است. در گذشته هر محله یک تلفن داشتند امروز در جیب هر فرد دو تلفن همراه است. در گذشته هر محله یک نفر ماشین داشت الان تهران از وجود ماشین منفجر شده است در گذشته سالی یک بار مردم مسافرت می رفتند امروزه هر هفته مسافرت می روند، طبق آیات قرآن بندگان شاکر کم هستند. بالاترین عمل انصاف است، نمادهای بی انصافی در رفتار، گفتار و اعمال ما بسیار وجود دارد. همه ما گرفتار بی انصافی هستیم از خداوند بخواهیم به ما انصاف عنایت کند.

کد خبر 1740064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha