باور محو اسرائیل در ذهن ساکنان شهرک‌های صهیونیستی نیز شکل‌گرفته است

امام‌جمعه قم بیان داشت: اکنون باور به محو اسرائیل نه‌تنها در ذهن ما، بلکه در ذهن ساکنان شهرهای صهیونیستی هم شکل‌گرفته و به فضل الهی به‌زودی شاهد محو اسرائیل خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله « سید محمد سعیدی» امروز ( جمعه اول دی‌ماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلا قدس برگزار شد با تأکید بر موضوع رعایت تقوای الهی گفت: تقوا بدی‌های باطنی انسان را می‌پوشاند، همچنین تقوا سبب جلب جمال و کمال برای انسان می‌شود و انسان متقی در مسیر سعادت قرار می‌گیرد.

امام‌جمعه قم در ادامه با اشاره به تفسیر سوره توبه گفت: ازنظر اسلام مؤمنان نباید با مشرکان هم صف باشند، خداوند رفتار منافقین و نیت سو آن‌ها را بیان کردند و تأکیددارند که مؤمنان در صف‌بندی‌های خود مراقب باشند که در کنار مشرکان و منافقین قرار نگیرند.

وی افزود: منافقین وقتی به دلیل خلاف‌های خود دچار بحران می‌شدند، مورد توبیخ قرار می‌گرفتند و چون در این مرحله خودشان را در معرض خطر می‌دیدند، برای تبرئه خود حیله کرده و سعی می‌کردند در این مرحله چهره خود را از افشا شدن نگه‌دارند.

سعیدی گفت: امروز هم برخی با عنوان آزادی بیان، تا حد ارتداد پیش می‌روند و وقتی هم رسوا می‌شوند قول توبه می‌دهند و همه خیانت‌های عمدی خود را سهوی تلقی می‌کنند که روحیه منافق گونه دارند.

امام‌جمعه قم با اشاره به موضوع غزه گفت: رهبر معظم انقلاب در 20 مهر امسال، در بیاناتی نتیجه عملیات طوفان الاقصی را شکست غیرقابل ترمیم برای رژیم صهیونیستی توصیف کردند، این سخنان حاوی نکات مهم و راهبردی بود ازجمله اینکه تعبیر غیرقابل ترمیم انجام دادند و فرمودند که در این ماجرا رژیم صهیونیستی هم ازنظر نظامی و ازنظر اطلاعاتی یک شکست غیرقابل ترمیم خورده است.

وی افزود: با حمله ناگهانی و پیش‌دستانه حماس، صهیونیست‌ها سنگین‌ترین شکست اطلاعاتی و عملیاتی را متحمل شد و درنتیجه این شکست فضاحت‌بار، باور رفتی بودن این رژیم حتی در ذهن طرفداران آن‌ها هم شکل‌گرفته است.

امام‌جمعه قم گفت: تصویری که مردم دیدند، تصویر یک حکومت محو شدنی است، تصویر آن ژنرال بلندپایه امنیتی که با لباس‌خواب خودش را تسلیم کرده، نشان‌دهنده زوال این رژیم است که امام راحل و مقام معظم رهبری بارها بر این موضوع تأکید کردند.

سعیدی گفت: در اغتشاشات سال گذشته نقطه کانون هدف‌گذاری دشمن، ایجاد تلقی اینکه جمهوری اسلامی رفتنی است، اکنون همان هدف که سال گذشته در مورد ما دنبال می‌کردند، کمانه کرده و به جان خودشان افتاده است.

وی بیان داشت: اکنون باور به محو اسرائیل نه‌تنها در ذهن ما، بلکه در ذهن ساکنان شهرهای صهیونیستی هم شکل‌گرفته و به فضل الهی به‌زودی شاهد محو اسرائیل خواهیم بود.

امام‌جمعه قم تأکید کرد: ادعای بی‌اساس این روزهای صهیونیست‌ها مبنی بر مداخله مستقیم ایران در طوفان الاقصی نشان‌دهنده این است که افکار عمومی را از این شکست مفتضحانه دور کند اما همگان می‌دانند که از یک گروه مقاومت شکست‌خورده‌اند و رهبر معظم انقلاب نیز در این خصوص تأکید کرده و این ادعا را رد کردند.

سعیدی در ادامه به‌روز ثبت‌احوال اشاره کرد و گفت: سازمان ثبت‌احوال وظیفه جمع‌آوری جمعیتی کشور را بر عهده‌دارند و امیدواریم که مردم ما در ثبت، نام فرزندان خود زیبایی و فرهنگ اسلامی ایرانی را انتخاب کنند.

وی به زادروز تولید عیسی مسیح اشاره کرد و گفت: آن حضرت پیام‌آور صلح است و از مادری پاک به دنیا آمد، بعد از چند سال زندگی یهودیان به فکر از بین بردن ایشان افتادند که به امر خداوند محافظت شد و به آسمان رفت.

امام‌جمعه قم به‌روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت: باید توجه داشته باشیم و عوامل در این زمینه را پیش‌بینی کنیم و فرهنگ ایمنی در جامعه گسترش یابد.

سعیدی همچنین به وفات حضرت ام‌البنین (س) اشاره کرد و گفت: فرزندان ایشان مصداق شجاعت و ایثار بودند که سرآمد آن‌ها حضرت ابوالفضل العباس(ع) بودند و بانوان ما شایسته است با حفظ عفاف و حجاب و فرزند آوری به این بانوی کرامت اقتدا کنند.

وی به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی اشاره کرد و گفت: امام راحل نسبت به راه‌اندازی این نهضت اقدام کردند و در طی این سال‌ها اقدامات بسیار اساسی انجام دادند و سوادآموزی را در جامعه گسترش دادند.

سعیدی به هفتم دی‌ماه سالروز شهادت آیت‌الله غفاری اشاره کرد و گفت: این عالم فرزانه در زندان‌های شاه ملعون زیر شکنجه‌ها به شهادت رسیدند که یاد و خاطره ایشان و تمام شهدای گران‌قدر را گرامی می‌داریم.

کد خبر 1740215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha