مراسم عمره و فوائد آن

تعطیلی عمره زائران ایرانی از ابتدای سال ۱۳۹۴ اتفاق بدی بود که اگرچه در آن مقطع زمانی، عده ای را خوشحال کرد اما خسارت های زیادی برای جامعه ایرانی و شیعیان داشت که متاسفانه مورد توجه قرار نگرفته است.

خبرگزاری شبستان-استان فارس؛ حجت الاسلام محمد استوارمیمندی

تعطیلی عمره زائران ایرانی از ابتدای سال ۱۳۹۴ اتفاق بدی بود که اگرچه در آن مقطع زمانی، عده ای را خوشحال کرد اما خسارت های زیادی برای جامعه ایرانی و شیعیان داشت که متاسفانه مورد توجه قرار نگرفته است.

اکنون که برنامه ریزی برای از سر گرفته شدن مراسم عمره مفرده آغاز شده و پس از ۹ سال توقف این مراسم، خیل مشتاقانی که سال ها چشم انتظار بودند برای این سفر معنوی آماده می شوند لازم است به بعضی از فوائد حضور ایرانی ها در مراسم عمره اشاره شود:

حضور زائران ایرانی در حرمین شریفین به صورت کاملا طبیعی اتهامات و شایعات دروغینی مثل سجده کردن به سمت قبور، مغایرت قرآن شیعه با قرآن مسلمین، نماز نخواندن و مانند آن که علیه شیعیان پخش شده را خنثی می کند.

حضور نخبگان علمی و فرهنگی در میان زائران ایرانی امکان ایجاد ارتباط بین نخبگانی جهان اسلام را به صورت کاملا طبیعی فراهم می کند و این ارتباط بین نخبگانی می تواند زمینه ساز معرفی مکتب اهل بیت علیهم السلام و همچنین آرمان های انقلاب اسلامی به نخبگان جهان اسلام بشود.

برقراری مراسم عمره در طول سال این امکان را برای مسئولان مربوطه ایجاد می کند که همایش ها و جلساتی را به منظور تبادل فرهنگی و اجتماعی بین کشورهای مختلف اسلامی در راستای تقریب فرهنگی و مذهبی امت اسلامی شکل بدهند.

حضور در فضای مسجد الحرام و مسجد النبی و انجام مناسک عمره در معنویت افزایی زائران بسیار موثر است و تعطیلی مراسم عمره سبب محروم شدن مردم ایران از این عامل معنویت زا می باشد.

با توجه به اینکه همه کاروان ها از روحانی کاروان به عنوان مربیان مناسک عمره و آداب اماکن مذهبی استفاده می کنند فرصت بسیار خوبی برای اصلاح و تکمیل اعتقادات و مسائل معرفتی برای زائران بوجود می آید به همین دلیل جریان های ضددین به شدت با راه اندازی مجدد عمره به بهانه های مختلف مخالفت می کنند.

حضور زائران ایرانی به عنوان کشوری که محور جبهه مقاومت و استکبار ستیزی در جهان اسلام است سبب دلگرمی و امید بسیاری از مسلمانان و به ویژه زائران حامی جریان مقاومت در منطقه و همچنین شیعیان حجاز می شود و نبودن زائران ایرانی در طول فرآیند عمره سبب نگرانی و ناامیدی آنها خواهد بود.

با توجه به نکات بالا خبر شروع زیارت خانه خدا و مرقد رسول خدا در قالب عملیات عمره مفرده را به فال نیک می گیریم و سختی هایی که این سفر ممکن است داشته باشد را به جان می خریم .

کد خبر 1740268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha