پیامبران و اولیاء الهی با اطاعت محض از خدا به سوی قرب او حرکت کردند

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: پیامبران و اولیاء الهی با مطیع محض بودن مقابل دستورات خدا به سوی قرب او حرکت کردند و به مقصد رسیدند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه در حسینیه بیت الحسن (ع) به سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از مقدس ترین هدف های عباد خدا و عاشقان و اولیاء او رساندن خود به قرب الهی بود، این قرب سکوی پرواز می خواهد.

وی افزود: برادران یوسف وقتی در سفر سوم یوسف را شناختند ناباورانه او را نگاه می کردند که چه شد از چاه درآمد و عزیز مصر شد. قرآن می فرماید کسی که خود را از محرمات باطنی مثل حسد، بخل و کینه و هفت عضو بدن را از حرام های الهی حفظ کند، خداوند پاداش نیکوکاران را ضایع و تباه نمی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با استناد به روایتی از امیرمومنان امام علی(ع) عنوان کرد: حضرت می فرمایند بین خود و خدا پرده حرمت داشته باشید پرده دری بنیان انسانیت را نابود می کند. رحمت خداوند عظیم است در قرآن آمده که اعمال کافران را هم تباه نمی کند به آنها در دنیا عطا می کند. 

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه حضرت موسی(ع) در اثر تقوی که از جوانی آن را در پیش گرفته بودند کلیم الله شدند. ابراز کرد:  خداوند بر همه بندگان خود حتی کافران رحمت دارد و پاداش کار خوب آنها را تباه نمی کند و در دنیا به آنها عطا می کند. اما درباره مومنان و افراد باتقوا بر پاداش اعمال نیک آنها در آخرت و ایمان آنها در دنیا می افزاید.

وی با بیان اینکه هدف الهی جهان این بوده که انسان خود را به پروردگار نزدیک کند، گفت: این امر سکوی پرواز می خواهد. حضرت یوسف به برادران خود گفت سکوی پرواز من به سوی پروردگار تقوایی کامل و شکیبایی بر آن بود. 

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: حضرت جبرئیل(ع) می فرماید روزی که فرمان عزیزی مصر برای یوسف را نوشتم، هنگام مراسم معارفه او کهنه ترین لباس، کلاه و کفش خود را پوشید به بیابانی رفت و گودالی را پیدا کرد و داخل آن شد و با فروتنی به خدا گفت اندکی از حکومت و دانش را من دادی، حکومت بر کل کره زمین چیزی نیست که من بر آن مغرور شوم. ای آفریننده آسمان ها و زمین من در مقابل تو چیزی نیستم. خدایا مرا مسلمان واقعی تسلیم به حضرت خود بمیران و مرا جزو صالحان قرار ده.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان خاطرنشان کرد:  پیامبران و اولیاء الهی با مطیع محض بودن مقابل دستورات خدا به سوی قرب او حرکت کردند و به مقصد رسیدند.

کد خبر 1740396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha