"کرمانِ با ولایت" در محضر امامِ امت

یکی از سفارش‌های اصلی حاج قاسم به هم‌استانی‌های خود در وصیت‌نامه‌ای که خیلی‌ها از آن تعبیر به "ولایت‌نامه" می‌کنند؛ این است که "دوست دارم کرمان همیشه با ولایت بماند" و امروز گرچه او به ظاهر در میان ما نیست اما کرمان بر عهد خویش پایدار است‌.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری شبستان از کرمان به حسینیه امام خمینی(ره) صبح شنبه(۲ دی ماه) آرزوی دیرینه مردم استان‌ برای دیدار با مقام معظم رهبری محقق شد و بیش از یک هزار نفر از اقشار مختلف مردم با معظم له دیدار کردند.

جای تو به چشم خالی و در دل جاودان

مردم استان کرمان سالها پیگیر دیدار با رهبری از جمله برای مناسبت ۲۴مهر، سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع توسط رژیم ستمشاهی، بودند؛ پس از شهادت حاج قاسم این تقاضا با جدیت بیشتری پیگیری و امسال در آستانه چهارمین سالگرد شهید سلیمانی محقق شد.

"کرمانِ با ولایت" در محضر امامِ امت

یکی از سفارش‌های اصلی حاج قاسم به هم‌استانی‌های خود در وصیت‌نامه‌ای که خیلی‌ها از آن تعبیر به "ولایت‌نامه" می‌کنند؛ این است که "دوست دارم کرمان همیشه با ولایت بماند" و امروز گرچه او به ظاهر در میان ما نیست اما یک هزار و ۵۰۰ نفر از کرمانی‌ها به نمایندگی از کل استان آمده‌اند تا با امام خویش تجدید بیعتی دوباره داشته باشند.

کرمانیِ باغیرت، فدائی ولایت

شعارها هم همین را نشان می‌دهد" کرمانیِ باغیرت، فدائی ولایت" " ما ذوالفقار حیدریم، مدافعان رهبریم"

مردم کرمان که با دلی داغدار از شهادت فرمانده خویش در آستانه چهارمین سالگرد او به دیدار مولا و مقتدای خویش آمده‌اند، این دیدار فرحبخش را تسکینی بر قلوب خود می‌بینند.

"کرمانِ با ولایت" در محضر امامِ امت

در این دیدار که مردم استان خوزستان نیز حضور داشتند؛ پیوند دو استان با حماسی‌خوانی حاج صادق آهنگران در وصف حاج قاسم و یادکرد از کربلای ایران، شکوه ویژه‌ای به خود گرفت.

خصوصیات مردم خوزستان و کرمان مایه مباهات کشور

مطلع کلام رهبری نیز ابراز خوشحالی از حضور در جمع صمیمی مردم دو استان است و اشاره می‌کنند که دو استان کرمان و خوزستان مهم هستند.

"کرمانِ با ولایت" در محضر امامِ امت

معظم له در بخشی از سخنان خود خصوصیات مردم خوزستان و کرمان را مایه افتخار و مباهات جوانان این دو استان و همه کشور دانستند و تأکید کردند: باید از این میراث نسلی و تاریخی برای جبران نقائص و عقب‌ماندگی‌های موجود، ساختن ایران و اثبات توانایی اسلام در اداره کشور استفاده کنیم.

کرمانِ درخشان

رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از اشاره به ویژگی‌های استان مقاوم خوزستان؛ درباره کرمان هم فرمودند: ((بنده در طول سالها انس با کرمان و کرمانی‌ها، نقاط درخشانی را در این استان و در مردم این استان بالعیان مشاهده کردم.

زمینه‌ی بروز شخصیت بزرگی مثل حاج قاسم از دیدگاه امام امت

اگر بخواهیم در چند جمله از مهمترین این ویژگی‌ها اسم بیاوریم باید عرض کنم، اولاً هویّت عمیق فرهنگی کرمان است، ثانیاً نخبه‌پروری کرمان؛ این استان از خصوصیاتش پرورش نخبگان است. نجابت اخلاقی و ایمان صادقانه‌ی مردم کرمان است. پیشگامی مردم کرمان در پیوستن به نهضت اسلامی و انقلابی است.

"کرمانِ با ولایت" در محضر امامِ امت

ایشان تصریح کردند: زمینه‌ی بروز شخصیت بزرگی مثل حاج قاسم سلیمانی اینها است. نخبه‌پروری و اتصال و ارتباط با مفاهیم اسلامی برجسته و مبارزه‌ی در راه آنها خصوصیت بزرگی است که بنده آن را به چشم در مردم کرمان مشاهده کردم.))

گفتنی است؛ در این دیدار خانواده شهید سلیمانی، هادی طارمی، شهروز مظفری‌نیا و.... حضور داشتند.

کد خبر 1740422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha