جشنواره بین المللی فیلمنامه نویسی شهادت قلم به کار خود پایان داد

اختتامیه دومین جشنواره بین المللی فیلمنامه نویسی شهادت قلم امروز با معرفی آثار برتر در باغ موزه دفاع مقدس قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، اختتامیه دومین جشنواره بین المللی فیلمنامه نویسی شهادت قلم امروز با معرفی آثار برتر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

رضا ابوذر دبیر این جشنواره با اشاره به ارسال ۳۶۰ فیلمنامه از سراسر کشور و ۱۰ اثر از کشورهای خارجی به دبیرخانه جشنواره گفت: از این تعداد ۴۰ فیلمنامه به مرحله داوری رسید که امروز از میان آثار خارجی، یک فیلمنامه از کشور لبنان و ۵ فیلمنامه هم از ایران برگزیده شد.

حجت الاسلام علی لقمانپور مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم نیزدر این جشنواره یکی از راه‌های گفتمان سازی دفاع مقدس را زبان هنر دانست و گفت: تبیین نقش ایثارگری، چرایی دفاع در برابر دشمن، ریشه‌های انقلاب اسلامی در میان مردم جهان و ارتقاء خودکفایی و خودباوری از جمله اهداف برگزاری چنین جشنواره‌هایی است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور نیز در این جشنواره با اشاره به نقش شهید حاج قاسم سلیمانی در دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت افزود: سردار سلیمانی با تشکیل محور مقاومت و انتقال دستاوردهای دفاع مقدس، معادلات دنیای غرب، استکبار و موازنه قدرت پوشالیشان را بر هم زد.

امیر سرتیپ نبی سهرابی با بیان اینکه آمریکا و غرب تا امروز فقط با شعار دروغین حقوق بشر و انسان دوستی جهان را فریب داده‌اند بر لزوم تولید محتواهای هنری برای شناساندن حیله و فریب استکبار جهانخوار تاکید کرد.

وی با اشاره به کشتار وحشیانه مردم به ویژه کودکان بی‌دفاع غزه، به خیابان آمدن مردم جهان بویژه در کشورهای غربی برای حمایت از مردم غزه را حاکی از شناخت مظهر تروریسم در دنیا دانست.

در پایان سرتیپ سهرابی از هنرمندان خواست  با تولید محتواهای فاخر ضمن حمایت از مردم غزه، صدای مظلومیت کودکان فلسطین را به گوش جهانیان برسانند

کد خبر 1740619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha