آثار اسلامی و نفیس آستان حسینی در موزه لورر فرانسه

یک هیئت از موزه حرم امام حسین(ع) در بازدید از موزه لوور فرانسه به آثار اسلامی و نفیس آستان حسینی در این موزه اشاره کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل وکاله نون الخبریه، دکتر علاء ضیاء الدین، معاون تولیت حرم مطهر حسینی گفت: هیئتی از موزه حرم مطهر امام حسین (ع) به منظور توسعه همکاری مشترک از موزه لوور فرانسه دیدن کردند.

وی افزود: سید غسان الشهرستانی، رئیس بخش موزه و تعدادی از متخصصان موزه جهت بحث و گفتگو در مورد توسعه برنامه‌های فرهنگی و علمی، ایجاد نمایشگاه‌های موقت و دستاوردهای علمی مشترک با موزه‌های کشور فرانسه عازم این کشور شدند.

معاون تولیت حرم مطهر حسینی گفت: از آنجایی که موزه لوور یکی از ده موزه برتر جهان محسوب می‌شود و بیش از یک میلیون اثر گرانبها در آن قرار دارد، این بازدید به دعوت رسمی صورت گرفته است.

وی افزود: تعداد آثار اسلامی نفیس در موزه لوور که نشان از محبت اهل بیت علیهم السلام دارد به پنج هزار و ۶۶۵ قطعه می‌رسد.

وی تاکید کرد: بازدید ما از موزه لوور که شامل تمام فرهنگ‌های گوناگون جهان است، با بازدید از محوریت غرفه اسلامی صورت گرفته است که آن با عشق و وفاداری به اهل خانه پیوند خورده است و باید گفت که قلب‌های ما به خاک امام حسین (علیه‌السلام) گره خورده است  و هیچ مانعی نیست که فرهنگ مظلومیت اباعبدالله در موزه لوور دیده شود، زیرا مرز انسانیت دامنه ندارد.

وی تصریح کرد: در این موزه گنجینه‌های اسلامی مانند نسخه‌های خطی قرآنی و قطعاتی که از زمان فاطمی به حرم امام حسین (علیه‌السلام) تقدیم شده است، وجود دارد و همچنین قطعه‌ای شبیه به انگشتر شریف امام حسین (ع)  در موزه به نمایش درآمده است.

همچنین، یک جعبه معروف که داخل آن قطعه‌ای از پنجره مبارک ضریح است، قرار دارد که گمان می رود ملکه (تاج بارو) آن را به موزه هدیه داده است.

کد خبر 1740726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha