پیش‌نویس آیین‌نامه تکالیف دستگاه‌های دولتی برای نمایشگاه قرآن بررسی شد

اولین جلسه بررسی پیش نویس آیین نامه تکالیف دستگاههای دولتی در مشارکت و برگزاری نمایشگاه قرآن کریم صبح امروز در سالن جلسات معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در ابتدای این جلسه محمد مهدی عزیززاده، قائم مقام معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشارکت دستگاه ها و نهادهای دولتی را در برگزاری نمایشگاه قرآن کریم امری همیشگی عنوان و این اتفاق را بدیع و جدید ندانست.
وی هدف از تدوین و ابلاغ این آیین نامه را مشارکت همه بدنه دولت به شکلی رسمی و منسجم و استفاده حداکثری از تمام ظرفیت دستگاه‌ها در برگزاری هر چه باشکوه تر نمایشگاه قرآن عنوان کرد و امر قرآن را کار تمام دولت جمهوری اسلامی و افزود; نمایشگاه قرآن  منحصر به وزارت ارشاد و معاونت قرآن و عترت نیست.
قائم مقام نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، نمایشگاه قرآن را مردمی ترین فعالیت قرآنی کشور دانست و اضافه کرد: بیشترین میزان تاثیر گذاری در بین آحاد جامعه می تواند از طریق این نمایشگاه اتفاق بیفتد و این موضوع می طلبد که اتاق کار مشترکی در بین دستگاه های دولتی بدین منظور تشکیل شود.
عزیز زاده پیش نویس آیین نامه موجود را نتیجه کار گروهی و کارشناسی بر مبنای شرح وظایف دستگاه ها طبق سنخیت عملی هر دستگاه خواند و خواستار نگاه حداکثری بدنه دولت در مشارکت برپایی نمایشگاهی هرچه باشکوه تر شد.
وی همچنین ضمن اشاره به ماده چهار و هفت پیش نویس آیین نامه، مواد موجود را تکلیفی و الزام آور دانست که هر دستگاه بایستی در تقویم مالی و برنامه ای خود هر ساله  به سازمان مدیریت منعکس نموده و بنا بر اقتضائات سازمانی خود برنامه متناسب را اعلام و ارائه نماید.
در ادمه جلسه نماینده دستگاه ها ملاحظات و مطالب خود درباره پیش نویس آیین نامه را به بحث و گفتگو گذاشتند.
کد خبر 1740760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha