مشهد میزبان کارگاه کارگردانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

مسوول دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد ضمن اعلام برگزاری کارگاه تخصصی کارگردانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در مشهد، از چالش‌های این رویداد در تعامل با مساجد گفت.

سید محمدمصطفی موتورچی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: سلسله رویدادها و همایش‌های استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد یکی از برنامه های هنری است که زیر نظر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی و بر اساس سند ۹ ساله تدوین شده با هدف انتقال مفاهیم ارزشمند انقلاب اسلام در قالب هنر به جامعه و به منظور ایجاد زمینه‌ی رشد و اعتلای هنری گروه‌های نمایشی در مساجد و همچنین توسعه‌ی فراگیر فعالیت‌های تئاتر مردمی بچه‌های مسجد فعالیت می کند.

 مسئول دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری انقلاب اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر در پایان ۳ ساله نخست این سند قرارداریم افزود: با توجه به اینکه اغلب اجراها تک جنسیتی است و از نور و دکور چندان زیادی نیز  نمی‌توانیم بهره بریم در اجر با محدودیت هایی روبرو می شویم.

وی تعامل با مجموعه مدیریت مسجد و هیات امنا را از دیگر چالش های این برنامه دانست و افزود: تامین متن متناسب برای اجرا در مساجد نیز یکی دیگر از دغدغه های ما بوده که با استفاده از ظرفیت‌های مسجدو در دفتر تئاتر بچه‌های مسجد تا کنون بیش از ۱۵۰ جلد نمایشنامه مخصوص تئاتر مسجدی تولید شده است.

موتورچی با اشاره به برگزاری کارگاه تخصصی کارگردانی، ویژه منتخبان کارگردانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در مشهد گفت: در این دوره ۳ روزه که با حضور ۳۰ نفر از منتخبان کارگردانی تئاتر بچه‌های مسجد از استان‌های سراسر کشور برگزار شد، از ۳ منظر تحلیل و خوانش متن، طراحی‌های هنری و هدایت بازیگر و طراحی میزانسن، سرفصل‌های آموزشی با حضور اساتیدی از جمله «نصرالله قادری»، «میثم نویریان»، «سید حسید فدایی حسین»، «محمدرضا آزاد» و «کوروش زارعی» برای مخاطبان مطرح شد.

مشهد میزبان کارگاه کارگردانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

 مسئول دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری انقلاب اسلامی ادامه داد: در پایان این دوره، پروپوزال تولید بعدی تئاتر از حاضران دریافت می‌شود که حمایت بیشتری از آن صورت بگیرد و در ضمن، کیفیت آثار تولیدی نیز ارتقا پیدا کند.

وی در خصوص علت انتخاب این ۳۰ نفر تصریح کرد: در سال گذشته حدود ۳۰۰ گروه تئاتر مسجدی در کشور فعال بود که امسال به حدود ۸۰۰ گروه افزایش پیدا کرده است و همه این گروه ها قابلیت رشد و ارتقا دارند و برنامه هایی نیز برای آنها در سطح استان‌ها برگزار می‌شود ولی در این بازه زمانی و بر مبنای شاخص‌هایی که داشتیم این ۳۰ نفر برای حضور در این برنامه دعوت شدند.

موتورچی با تاکید بر اینکه برگزیدگان دوره ۳ ساله اول به بدنه حرفه‌ای تئاتر وارد می شوند یادآور شد: سال گذشته دوره‌های آموزشی مربیگری در سطح مناطق ۸ گانه برگزار شد و در هر  منطقه، تعدادی از استان‌ها تعریف شدند که آموزش‌ها در مرکز یکی از این استان‌ها برگزار شد.

مسئول دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری انقلاب اسلامی در پایان یادآور شد: خوشبختانه طی سال های گذشته ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همراه و حامی این برنامه بوده و تعامل خوبی با کانون های مساجد نیز داشتیم و امیدوارم این تعامل در سال جاری نیز بهبود یابد.

پایان پیام/

کد خبر 1740839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha