اجرای طرح مهدالرضا(ع) در ۵۸۸ مرکز قرآنی کشور

حجت‌الاسلام میریان از اجرای طرح مهدالرضا(ع) در ۵۵۸ مرکز قرآنی سراسر کشور خبر داد و گفت: مهد الرضا (ع) در مجموع ۵۵۸ شعبه  دارد و ۲۵ هزار و ۱۲۶ قرآن ‌آموز هم به روش قصه و بازی، قرآن و معارف اسلامی را فرا می‌گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین «سید مسعود میریان» ، مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در گفتگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان با اشاره به اجرای طرح مهد الرضا (ع) گفت: این طرح، آموزش روخوانی قرآن به روش قصه و بازی ویژه نونهالان ( کودکان ۵ سال) است که با دو کلاس به صورت پایلوت از سال ۱۳۷۷ در مشهد مقدس آغاز شد، سپس با اقدامات صورت گرفته در سایر استان ها اجرایی و توسعه پیدا کرد ضمن اینکه مبدع  این طرح هم استاد احمد رضا محسنی بود.

وی با بیان اینکه کلاس های مهد الرضا (ع) در ۳۱ استان کشور برگزار می شود تصریح کرد:  امسال هزار و ۳۸۷ کلاس آموزشی مهدالرضا (ع) در سراسر کشور در حال برگزاری است. این کلاس ها در ۲۳۲ شهر و روستا ، ۵۵۸  مرکز قرآنی و رضوی، مساجد و دار القرآن ها برگزار می شود.

وی گفت: مهد الرضا (ع) در مجموع ۵۵۸ شعبه  دارد و ۲۵ هزار و ۱۲۶ قرآن ‌آموز هم به روش قصه و بازی، قرآن و معارف اسلامی را فرا می‌گیرند. ضمن اینکه ۹۷۷ مربی هم  مدیریت  قرآن آموزان را بر عهده دارند. سال گذشته هم هزار رو ۲۴۲ کلاس در ۱۹۳ شهر و روستا ، ۴۹۸  مسجد، دارالقرآن و مراکز قرآنی برگزار شد همچنین ۸۸۳ معلم  و ۲۳ هزارو ۳۳۴  قرآن آموز هم در حال آموزش هستند.

حجت الاسلام میریان اظهار کرد: امسال بیست و پنجمین سال و بیست و هفتمین دوره برگزاری کلاس های مهد الرضا (ع) در کشور است  که در حال حاضر  هم بین ۱۵ تا ۲۵ هزاز نفر در کلاس های مهد الرضا (ع)  شرکت می کنند.

وی با بیان اینکه انس با قرآن یکی از مهمترین اهداف ما در  آموزش و روخوانی قرآن در کودکان است بیان کرد: همچنین آشنایی با ۱۴ معصوم، شکل گیری نظام فکری کودکان در جامعه اسلامی  بر اساس آموزه های دینی اسلام ناب محمدی، نهادینه سازی فرهنگ قرآنی میان نونهالان، تقویت سطح شناختی عاطفی و مهارتی کودکان با رویکرد ارزش های اسلامی جهت آمادگی یا توانمندی امور دینی کودکان از دیگر اهداف ما در برگزاری کلاس های مهد الرضا (ع) است.

میریان با بیان اینکه استقبال خانواد ها از کلاس های مهد الرضا (ع) بسیار خوب است افزود: ما دوره های خود را با دو کلاس شروع  کردیم و اکنون به بیش از هزارو ۳۰۰ کلاس افزایش یافته است. بیشتر شعب ما در دو سه روز اول تکمیل می شوند. ۳ الی ۴ هزاز نفر از کودکان را به دلیل  تکمیل ظرفیت به طرح تابستانی ارجاع دادیم ضمن اینکه بیش از ۱۲ هزار شاگرد نیز در مشهد مقدس تحت پوشش قرار دارند.

حجت الاسلام میریان با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات ما ارسال استاد برای دوره های تربیت معلم به سراسر کشور است تصریح کرد: از زمان تاسیس مرکز قرآنی مهد الرضا (ع) ( ۱۳۹۶) تا کنون ۲۳۷ دوره تربیت معلم در تمامی استان ها برگزار کردیم. تعداد شرکت کنندگان هم تا به امروز ۵ هزار رو ۸۷۳ نفر می باشند.

وی خاطر نشان کرد: ضمن اینکه برای ۱۴ کشور نیز دوره های تربیت مربی به صورت حضوری و مجازی برگزار کردیم که این کار را با همکاری معاونت بین االمل آستان قدس رضوی انجام دادیم.

وی با اشاره به تدریس هفت کتاب مربوط به مرکز قرآن کریم در این کلاس ها بیان داشت: این کتاب ها شامل  کتاب " گل های مهد الرضا (ع) یک و دو" و کتاب " قرآن چه دوست خوبی " است  که روخوانی قرآن به روش قصه و بازی با لهجه عربی و رعایت نکات تجویدی  به بچه ها را آموزش می دهد ضمن اینکه  " قصه های نورانی ۱۴ معصومه (ع) " کتاب دیگری است که کودکان با سیره  ۱۴ معصوم (ع) آشنا می شوند در واقع هر کدام از نکاتی که بار اخلاقی دارند را انتخاب کرده و در قالب قصه به بچه ها ارایه می دهیم.

کد خبر 1740904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha