محکومیت هتک حرمت به قبرستان اسلامی در قدس اشغالی

شورای اوقاف اسلامی در شهر قدس اشغالی هتک حرمت قبرستان اسلامی در مجاورت مسجد الاقصی توسط افراط گرایان صهیونیستی را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، شورای اوقاف اسلامی در شهر قدس اشغالی اعلام کرد: شهرک نشینان صهیونیستی روزگذشته(ششم دی 1402) در اقدامی خطرناک و فجیع مقبره اسلامی در مجاورت مسجد الاقصی در شهر قدس را مورد هتک حرمت قراردادند.

استاندار قدس،بالاترین نماینده رسمی فلسطین در این شهر، در بیانیه مطبوعاتی گزارش داد: یکی ازشهرک نشینان به قبرستان باب الرحمه در مجاروت مسجد الاقصی حمله برد و سرالاغی را بر مقبره شداد بن اوس و عبادة بن الصامت از صحابه آویزان کرد، سپس تعدادی از نظامیان اشغالگر به این قبرستان یورش آوردند.

از سوی دیگر، شورای اوقاف و امور ومقدسات اسلامی در قدس،اقدام یکی از افراط گرایان یهود آویزان کردن سر الاغ داخل قبرستان باب الرحمه در دیوار شرقی مسجد الاقصی محکوم کرد.

شورای اوقاف، این اقدام را تحریک کننده احساسات مسلمانان درسراسر جهان و افراط گرایی آشکار و هتک حرمت خطرناک یکی از مهم‌ترین قبرستان‌های تاریخی اسلامی در شهر قدس دانست که مملو از قبر علما و صالحان و مجاهدان و شهدا وساکنان این شهر است.

شورای اوقاف نسبت به پیامدهای این رفتارهای شنیع که عمق نفرت افراط گرایان نسبت به دیگران در شهر قدس را نشان می دهد، هشدار داد.

این شورا بر لزوم پاسخگویی این افراط گرایان و جلوگیری از خرابکاری که به هتک حرمت مردگان در قبرستان‌های این شهر رسیده است، تاکید کرد.

در پی این اقدام، پلیس اشغالگر اسرائیل اعلام کرد: فرد مظنون و فرد دیگر که او را به این مکان رسانده است، دستگیر شدند.

پلیس تاکید کرد: وی به اتهام بدرفتاری با حیوانات و نقض نظم عمومی مورد بازجویی قرار می گیرد و فرد دیگر به اتهام دست داشتن در این اقدام مورد بازجویی قرار می گیرد.

قبرستان باب الرحمه در قدس دارای اهمیت ویژه نزد مسلمانان است، تاریخ آن به قبل از 1400 سال برمی گردد.

کد خبر 1741307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha