مراسم یادبود سردار شهید سیدرضی موسوی در راین برگزار شد

در پی شهادت مجاهد گمنام و خستگی‌ناپذیر جبهه مقاومت، سردار سیدرضی موسوی، یادواره خانگی شهدا در بیت‌الزهرا راین به یاد این سردار بزرگ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از راین؛ در پی شهادت مجاهد گمنام و خستگی‌ناپذیر جبهه مقاومت، سردار سیدرضی موسوی، یادواره هفتگی شهدا در بیت‌الزهرا، جمعه(۸ دی) به یاد این سردار بزرگ برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام قلندری با گرامیداشت یاد و خاطره سرداران جبهه مقاومت به ویژه شهید سلیمانی و یارانش و همرزم ایشان شهید موسوی، وظیفه‌ جامعه به ویژه متدینین در برابر شهدا را شهیدانه زندگی کردن دانست.

وی در همین رابطه مقید بودن به برخی صفات اخلاقی از جمله آشتی دادن افراد به ویژه زوجینی که میان آنان کدورت ایجاد شده؛ گره‌گشایی از امور مردم و... را از جمله صفات شهدایی دانست.

این مراسم با ختم صلوات برای شهید موسوی و زیارت آل‌یاسین همراه بود.

مراسم یادبود سردار شهید سیدرضی موسوی در راین برگزار شد

سید رضا موسوی (معروف به سید رضی) در سال ۱۳۴۲ در چاشم، مهدی‌شهر، سمنان به دنیا آمد و بعدها عضو سپاه زنجان شد و در دفاع مقدس هم حضور پیدا کرد؛ همچنین سالها خادم حسینیه اعظم زنجان نیز بوده‌است.

تصاویری از فرم خادمی امام هشتم امروز در فضای منتشر و عنوان شده است: شهید سید رضی موسوی دهه کرامت امسال برای خادمی در آستان قدس رضوی اقدام کرده بود اما به دلیل مجاهدت در جبهه مقاومت، فرصت این نوکری به حسب ظاهر برایش فراهم نشد.

مراسم یادبود سردار شهید سیدرضی موسوی در راین برگزار شد

نقل است که شهید سید رضی در خصوص تهذیب نفس و... گفته بودند: "بزرگان و علمامون گفتن وقتی که تونستی کفش اونایی که باهاشون مشکل داری رو جفت کنی اون وقت آدم شدی"

ایشان که از دههٔ ۱۳۷۰ «مسئول پشتیبانی و لجستیک نیروی قدس سپاه در سوریه» بود و نقش مهمی در حفظ حکومت بشار اسد بعد از آغاز جنگ داخلی سوریه داشت؛ هنگام شهادت تاثیرگذارترین فرد نظامی ایران در سوریه بود که مسئولیت پشتیبانی جبهه مقاومت در سوریه را بر عهده داشت.

مراسم یادبود سردار شهید سیدرضی موسوی در راین برگزار شد

شهید موسوی برای اسرائیل فرد شناخته شده‌ای بود که پیش از این دست حداقل دو بار به ایشان سوءقصد کرده بودند تا اینکه در چهارم دی‌ماه جاری و تنها چند روز مانده به چهارمین سالگرد حاج قاسم با شلیک سه موشک به منزل وی، به شهادت رسید و پس از تشییع در کربلای معلی و انتقال پیکر مطهر به ایران، پنجشنبه ۷ دی ماه در آستان مقدس امامزاده صالح تهران تدفین شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح (پنج‌شنبه) با حضور در کنار پیکر سردار شهید سید رضی موسوی و قرائت فاتحه، بر پیکر آن شهید سرافراز نماز اقامه کردند. 

ایشان با تسلیت به خانواده شهید و قدردانی از جهاد خستگی ناپذیر شهید سیدرضی موسوی برای این شهید همنشینی با اوصیاء و اولیاء الهی و علو درجات مسئلت کردند. 

معظم له سپس در خطاب به خانواده شهید فرمودند:    خدا ان‌شاءالله درجاتش را عالی کند. خوشا به حالش، یک عمر زحمت و تلاش، آخرش هم جایزه شهادت پروردگار عالم! شما در اجر ایشان شریک هستید.

کد خبر 1741447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha