محمدیان: فعالان مساجد به خودسازی و تذهیب نفس بیشتری نیاز دارند

مسئول دبیرخانه شورای سیاستگذاری کانون‌های مساجد کشور گفت: فعالان مساجد به خودسازی و تذهیب نفس بیشتری برای تاثیر در جامعه و دعوت دیگران به ارزش های اسلامی نیاز دارند.

«محمد تقی محمدیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به کارکردهای کانون های مساجد در کشور اظهارداشت: کانون های فرهنگی و هنری ابر تشکیلات در کل کشور هستند که در مساجد شکل گرفته اند و خدمات آن ها فرا گیر و در بخش های مختلف روستایی و شهری فعالیت دارند.

مسئول دبیرخانه شورای سیاستگذاری کانون‌های مساجد کشور افزود: این مراکز پیشخوان خدمات فرهنگی وهنری در مناطق مختلف محسوب می شوند که توانسته اند در توزیع خدمات این عرصه موثر واقع شوند.

وی با بیان اینکه ماموریت های تخصصی کانون های مساجد بی نظیر و توانسته جریان خاص ایجاد کند، تصریح کرد: تشکیل کانون های فرهنگی و هنری بانوان مثالی در این حوزه می باشد که به واسطه فعالیت زنان و دختران شکل گرفته و جریان سازی خواهد کرد.

محمدیان ادامه داد: کانون های مساجد با فعالیت های متنوع و جذاب خود زمینه فعال سازی مراکز دینی و رفت وآمدهای عمومی بوده اند و در احیا کارکردهای مسجد نقش ایفا کرده اند.

وی به نقش و ماموریت مدیران و اعضای کانون های مساجد اشاره کرد و اذعان داشت: فعالان مساجد و متولیان این مراکز و نهادهای فعال در این حوزه باید نسبت به کسب بصیرت و تقوا بیشتر کار کنند تا بتوانند به مجموعه تحت نظر خدمت رسانی کنند.

مدیرکل هماهنگی ستاد کانون های مساجد کشور خاطرنشان کرد: فعالان مساجد به خودسازی و تذهیب نفس بیشتری برای تاثیر در جامعه و دعوت دیگران به ارزش های اسلامی نیاز دارند و باید به آن بپردازند تا در این جریان خدمت رسانی کنند.

وی اضافه کرد: اگر ویژگی های درونی خود را اصلاح کنند آنگاه در خدمت رسانی و فعالیت در مسجد موفق و به دور از منیت های شخصی کار می کنند و موضوعات اختلافی و خودخواهی های موردی از بین می رود.

موازی کاری فرهنگی با وجود تنوع فعالیت ها نداریم

محمدیان با بیان اینکه برخی معتقدند تعدد مراکز فرهنگی مساجد منتج به اختلاف می شود، گفت: اگر فعالیت های فرهنگی و کارهای این مراکز باعث ضایع شدن کار دیگری نشود، این موازی کاری بی ضرر خواهد بود.

وی ادامه داد: تنوع مراکز منجر به ارائه برنامه های مختلف و جذب افراد با سلیقه های متعدد خواهد شد از این رو دامنه خدمت گسترده تر شده است.

مسئول دبیرخانه شورای سیاستگذاری کانون‌های مساجد کشور خاطرنشان کرد: اختلاف نظر منجر به ارائه راهکارهای مختلف می شود ولی این موضوع نباید باعث درگیری شود و مثل دشمن با همدیگر برخورد کنیم.

وی اظهارکرد: شیطان به دنبال تفرقه افکنی بوده تا به اهدافش برسد از این جهت باید مراقب باشیم که تعارضات و اختلاف نظرها بسترسازی برای فعالیت شیطان در مسجد نشود که در جذب افراد به مسجد و کانون تاثیر منفی خواهد گذاشت.

لزوم برنامه ریزی برای ماندگاری اعضا در کانون

محمدیان به جذب اعضا در کانون اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی برای این موضوع نیازمند بررسی سلایق و نیازهای هر منطقه بوده که متناسب با آن برنامه ارائه شود.

وی پس از جذب ماندگاری افراد در کانون به عنوان عنصر وفادار را مهم خواند و اذعان داشت: تلاش برای تداوم حضور فرد در مسجد و کانون حائز اهمیت بوده که نوع خدمت و رفتار ما بر این موضوع تاثیر می گذارد.

مسئول دبیرخانه شورای سیاستگذاری کانون‌های مساجد کشور ادامه داد: کانون هایی که در این بخش موفق باشند آنگاه عضو آن ها با وجود ازدواج و یا تغییر مکان سکونت اما همچنان به ارتباط گیری با مرکز فرهنگی خود تلاش و همت دارد.

کد خبر 1741667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha