هنرمندان نقش اساسی در فرهنگ‌سازی نماز دارند

حجت الاسلام عبداللهیان با بیان اینکه در معرفی نماز به کودکان سخت گیری نکنید گفت: اگر موفقیت های بدست آمده در پرتو نماز توسط مسئولین در قالب فیلم و داستان در کتاب‌های درسی گنجانده شود این هدف دست یافتنی است و البته صدا و سیما و قاطبه هنرمندان نقش اساسی در فرهنگ سازی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین «حمید عبداللهیان» مدیر سطح عالی حوزه علمیه شاهرود و امام جمعه موقت در گفت و گو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان گفت: می‌توان ادعا کرد که نماز هویت دین را تشکیل می دهد به گونه ای که چونان ستون فقرات است که اگر بر پا بماند دین راست قامت است و اگر برپا داشته نشود دین نقش دیده بانی خود را از دست می‌دهد و دشمن هر لحظه انسان را مورد تهاجم قرار می دهد لذا در معارف ما چنین آمده است که اگر نماز قبول شود، بقیه اعمال انسان هم پذیرفته است و اگر رد شود همه اعمال رد می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: در هیچ جای قرآن نیامده که نماز بخوانید بلکه فرموده: نماز را بپا دارید «اقام الصلاة، یقیمون الصلاة ، اقیموا الصلاة» معلوم می شود نماز ایستاده می‌تواند از انسان در برابر شیاطین جنی و انسی دفاع کند . اقامه نماز یعنی شناخت مبدأ ، هدف آفرینش و راهی که بسوی معاد در پیش است و اگر چنین معرفتی برای نماز گزار حاصل شود اهل ظلم نفسی و نسبی و اختلاس نخواهد شد.

حجت  الاسلام عبداللهیان با بیان اینکه برای فرهنگ سازی باید نماز را از دوره ابتدایی شروع کرد تصریح کرد:  کودکان و نوجوانان در مدارس باید تمرین کنند و نماز را همه روزه به جماعت بخوانند البته بشرطی معلمان نیز در صف اول، اولا معتقد به این فریضه الهی باشند و ثانیا هیچ بدلی برای آن نسازند.

این مدیر سطح عالی حوزه علمیه شاهرود  افزود: اگر موفقیت های بدست آمده در پرتو نماز توسط مسئولین در قالب فیلم و داستان در کتاب‌های درسی گنجانده شود این هدف دست یافتنی است و البته صدا و سیما و قاطبه هنرمندان نقش اساسی در فرهنگ سازی دارند.

امام جمعه موقت  شاهرود با اشاره به اینکه راههای جذب جوانان به نماز فراوان است بیان کرد:  از جمله عادت دادن جوانان به نماز از سنین ۷ سالگی سخت گیری نکردن در معرفی نماز و انجام، آن معرفی افراد موفق در رشته های مختلف علمی و فرهنگی مانند دانشمندان بزرگ اسلامی چون ابن سینا و خوارزمی و زکریای رازی و فخری زاده ها و سلیمانی ها که با تکیه به دین به قله هایی رسیدند، اهمیت دادن پدر و مادر به نماز در داخل منزل و همسویی دبستان و دبیرستان ودانشگاه در این جهت.

کد خبر 1741747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha