دفن یک شهید گمنام در میدان ده دی مشهد

یکر مطهر شهید گمنام صبح امروز و در روز مشهد در ساختمان هلال احمر مشهد در میدان ده دی به خاک سپرده شد.

به‌گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده در مراسم تدفین پیکر مطهر شهید گمنام دفاع مقدس که صبح امروز(۱۰ دی ماه) در میدان ده دی مشهد برگزار شد اظهار کرد: شهدا از جایگاه ویژه ای برخوردارند و به تعبیر امام راحل(ره) امام‌زادگان عشق هستند. لذا تکریم شهدا یک عقیده است، هر کسی شهدا را تعظیم کند و بزرگ بدارد در حقیقت در اجر شهادت و ایثار شهیدان شریک شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه ۱۸ هزار شهید در خراسان رضوی به خاک سپرده شده‌اند افزود: اگر می‌خواهیم الگو باشیم و پیشرفت کنیم و مدیون شهدا نباشیم باید به شهدا اقتدا کنیم و پرچم جهاد و ایثار آنها را بر سر دست داشته باشیم و با آنها پیش برویم.

وی در خصوص این شهید گمنام تصریح کرد: این شهید عزیز در منطقه عملیاتی مهران به شهادت رسیده و اکنون در این مراسم باشکوه که همزمان با ۱۰ دی‌ماه و روز مشهد است در سازه و نمادهای ویژه شهید گمنام در ساختمان هلال احمر و در جوار میدان ۱۰ دی مشهد به خاک سپرده شد.

وی یادآور شد: بیش از هزار و ۴۰۰ زیارتگاه شهید در این استان در قالب آرامستان‌هایی با چند هزار شهید تا مزارهای تک شهیدی داریم که قطعاً تعداد شهدا تأثیر بر قداست این مزارها نخواهد داشت.

دفن یک شهید گمنام در میدان ده دی مشهد

۱۰ دی روز ملی مشهد نام‌گذاری شد تا همیشه یادآور حماسه مردم مشهد باشد

محمدرضا قلندرشریف، شهردار مشهدمقدس،نیز در این مراسم گفت: چیزی که اهمیت دارد و باید به آن توجه شود این است که آنچه بعد از ۱۵ خرداد سال ۴۱ به بعد رخ داد، حاصل جان‌نثاری، ایثارگری و شهادت‌طلبی مردم ایران بوده و هرچه داریم از خون شهداست.

وی افزود: امروز روز ملی مشهد است که طی تلاش‌های چند سال گذشته حاصل شد و به تصویب شورای اسلامی شهر مشهد و شورای فرهنگ عمومی استان رسیده و امیدواریم در شورای فرهنگ عمومی کشور تصویب شود و در تقویم قرار گیرد.

شهردار مشهدمقدس خاطرنشان کرد: محوریت وجود مشهد، مضجع منور رضوی است و با مرور تاریخ و گذر از ماجرای بخشیدن مهریه زنان نوغان و گوهرشاد، شاهد یکشنبه خونین در مشهد بودیم که یکی از زمینه‌های اتفاق و حماسه ۲۲ بهمن شد؛ یکشنبه خونین مشهد با روزهای دیگر تفاوت ویژه‌ای دارد و آن هم تعداد زیاد زنان شهید است.

وی افزود: لذا امروز به عنوان روز ملی مشهد نام‌گذاری شده تا همیشه یادآور حماسه مردم مشهد باشد، همچنین فردا مراسمی تحت عنوان اهدای نشان مشهد برگزار می‌شود.

پایان پیام/

کد خبر 1741763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha