تردد ناوگان تجاری از پل جدید آستارا - آستارا آغاز شد

تردد ناوگان تجاری از پل جدید آستارا - آستارا با عبور نخستین کامیون‌ها از این پل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، تردد ناوگان تجاری از پل جدید آستارا - آستارا در مرز بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان امروز(دوشنبه، ۱۱ دی) با عبور نخستین کامیون‌ها از این گذرگاه آغاز شد.

پل جدید آستارا - آستارا و سایت موقت پایانه مرزی روز شنبه(۹، دی) با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان و جمعی از مقامات عالی ایران و آذربایجان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

محمدرضا شهاب‌زاده در حاشیه آغاز فعالیت پل آستارا - آستارا در جمع خبرنگاران،اظهارکرد: پل قدیمی مرزی که سالیان طولانی زیر بار تردد ناوگان باری و مسافری بود، فرسوده شده و جوابگوی نیازها نبود.

فرماندار بندر آستارا با بیان‌اینکه این مسئله باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان به ویژه ترافیک در شهرستان شده بود، افزود: به منظور برطرف شدن مسئله مذکور، نشست‌های تخصصی بین مسئولان ایران و آذربایجان برگزار و احداث گذرگاه جدید در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه احداث گذرگاه جدید با دستورات و تاکیدات رئیس جمهور آغاز شد، تصریح‌کرد: در این خصوص از پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون‌های اقتصادی ایران و آذربایجان و سایر مسئولان ذیربط جهت احداث پل آستارا - آستارا تقدیر و تشکر می‌کنم.

شهاب‌زاده با بیان‌اینکه امروز شاهد ورود نخستین کامیون‌ها از گذرگاه جدید از طرف آذربایجان به کشورمان بودیم، گفت: امید است با گشایش این مسیر و پل جدید شاهد تردد آسان‌تر و توقف کمتر کامیون‌ها در مرز ایران باشیم.

فرماندار بندر آستارا خاطرنشان‌کرد: با توجه به افتتاح این پل جدید اتومبیل‌رو ترافیک در سطح شهرستان کمتر شده و صادرات، واردات و ترانزیت از این محور تسهیل می‌شود.

کد خبر 1742025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha