نسبت به شبکه نمایش خانگی انتقاد داریم/ پژوهش می‌تواند آینده سینما را ترسیم کند

اسماعیلی با بیان اینکه شبکه نمایش خانگی جزو سینما محسوب می‌شود، گفت: ما نسبت به این شبکه انتقادات جدی داریم و باید تنظیم‌گری شود، آن‌ها تبلیغات خیابانی هم دارند، ما نمی‌توانیم نسبت به ترویج خشونت و تزلزل ارزش‌های خانوادگی بی‌تفاوت باشیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران صبح امروز سه‌شنبه ۱۲ دیماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین او در سازمان سینمایی و جمعی از اهالی سینما، پژوهشگران و اساتید دانشگاه در تالار رودکی برگزار شد.

 در این مراسم «محمدمهدی اسماعیلی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبریک زوز زن و سالروز میلاد حضرت فاطمه الزهرا(س) و گرامی داشت یاد سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی گفت: به سالروز شهادت سیدالشهدای مقاومت نزدیک می شویم؛ به روح بلند این شهید والامقام که اسطوره ما ایرانی‌ها و مسلمانان و آزادی خواهان جهان است درود می فرستیم ؛ خوشحالیم که چنین شخصیت متعالی پرورش یافته مکتب انقلاب اسلامی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز خرسندی از تجلیل از دکتر «احمد ضابطی جهرمی» در ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران اظهار کرد: سال‌هاست با آثار دکتر احمد ضابطی جهرمی آشنا هستم و او از چهره‌های تاثیرگذار تلویزیون و سینمای ایران است.

وی با اشاره به تحلیل‌هایی که پیرامون تحلیل رفتن سینما در مقابل شبکه‌های نمایش خانگی مطرح می شود، گفت: ما امروز با واقعیتی به نام سینما روبرو هستیم که بر خلاف تحلیل‌های سال‌های قبل که تاکید داشتند با گسترش شبکه نمایش خانگی و شبکه‌های اجتماعی، سینما رو به تحلیل می‌رود، کرونا باعث شد صنعت سینما دچا رخوت شود اما واقعیت امروز نشان می دهد صنعت سینما همچنان زنده و پویا است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به افزایش تعداد سالن‌های سینمای کشور به ۹۰۰ سالن اظهار کرد: شاهدیم هر روز بر تعداد سینماهای کشور افزوده می شود و با ۵۷۰ سینما شروع کردیم و در این دو سال در آستانه ۹۰۰ سینما هستیم؛ دوستان رونق سینما را هم می‌بینید و چه کسی دوست داشته باشد و یا نداشته باشد امروز سینمای ایران به شدت مورد توجه است و به لحاظ اقتصادی فروش آن به هزار میلیارد و مخاطبان آن به ۳۰ میلیون می‌رسد.

محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه پژوهش در سینما پاسخگوی سئوالات در این حوزه است، گفت: در حوزه‌های مربوط به سینما، هنر و علوم انسانی نیازمند پژوهش هستیم، باید این موضوع تقویت شود، به سوالات اصلی ما در حوزه سینما پاسخ دهد و آینده سینما را ترسیم کند. همین نشست‌ها و برنامه‌ها باید ناظر بر رفع مسائل ما باشد.

وی تصریح کرد: وقتی که وضعیت سینما خوب نیست، یک نوع انتقاد وجود دارد اما وقتی وضعیت هم خوب می‌شود باز هم انتقاد می‌کنند و می‌گویند چرا فقط فیلم‌های کمدی می‌فروشد در حالی که این طبیعی است که برخی موضوع‌ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد. امروز یک فیلم پویانمایی بالای پنجاه میلیارد فروخته، این فیلم نه طنز و نه سیاسی بوده بلکه یک پویانمایی درباره تاریخ امام رضا(ع) است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شبکه نمایش خانگی جزو سینما محسوب می شود، گفت: ما نسبت به شبکه نمایش خانگی انتقادات جدی داریم و باید تنظیم‌گری شود، آن‌ها تبلیغات خیابانی هم دارند، ما نمی‌توانیم نسبت به خشونت، تزلزل ارزش‌های خانوادگی بی تفاوت باشیم؛ خانواده‌ ایرانی علی رغم همه مشکلاتی که دارد به لحاظ ارتباطی در دنیا بی نظیر است، اما این خانواده در شبکه نمایش خانگی به چه شکلی به نمایش گذاشته می‌شود، بر همین اساس جای پژوهش این موضوعات در این رویداد است.

او درباره ورود فیلم‌های خارجی به کشور و نمایش این فیلم‌ها از طریق رسانه‌ها اظهار کرد: امروز درباره ورود فیلم‌های خارجی به کشور عدد و رقم درستی نداریم برخی عدد ۸۰ هزار را مطرح می کنند حتی شبکه‌هایی که برنامه‌هایی که اذان پخش می‌کنند، به‌روزترین آثار جهان را به نمایش می‌گذارند؛ آیا نظارت پسینی در این حوزه جواب می‌دهد؟ نظارت آثار در سکوهای نمایشی، کار سازمان سینمایی است و وضعیت این آثار حتما مورد رضایت نیست. حتی بزرگان سینما هم نسبت به آن ابراز نارضایتی می‌کنند.

محمدمهدی اسماعیلی تصریح کرد: حضور پژوهشگران برای رفع مشکلات سینما حضور مبارکی است و ما منتظر تغییر و تحولات جدی و عملی برای ارتقای سینمای کشور هستیم.

کد خبر 1742202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha