جریمه برای بی‌توجهی به پرچم پلیس/زوج و فرد کردن جاده های منتهی به شمال

رییس پلیس راهور ناجا از آغاز به کار پلیس مدرسه همزمان با بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: افرادی که بخواهند به ایست یا پرچم پلیس مدرسه بی‌توجهی کنند علاوه بر جریمه 3 تا 5 نمره منفی کسب می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، سردار اسکندر مومنی رییس پلیس راهور ناجا امروز در نشست خبری از راه اندازی پلیس مدرسه از اول مهر خبر داد و گفت: در قوانین جدید راهنمایی و رانندگی ظرفیت‌های مناسبی برای ساماندهی ترافیک پیش‌بینی شده است.

 

وی گفت:20 تخلف از 170 تخلف احصا شده علاوه بر جریمه، نمره منفی هم تعلق می‌گیرد و بر این اساس افرادی که بخواهند به ایست یا پرچم پلیس مدرسه بی‌توجهی کنند علاوه بر جریمه 3 تا 5 نمره منفی کسب می‌کند.

 

وی با بیان اینکه آغاز به کار پلیس مدرسه با اختیارات قانونی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: از رانندگان و خانواده‌ها خواهشمندیم ضمن رعایت قوانین به پرچم پلیس مدرسه نیز توجه کنند.

 

سردار مومنی با اشاره به اینکه اول مهر نقطه عطف زندگی سالانه مردم است، تصریح کرد: بیش از 10 میلیون دانش‌آموز و 900 هزار معلم در سراسر کشور هستند به همین دلیل با بازگشایی مدارس سفرها درون شهری افزایش پدا می‌کند.

 

رییس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: از ابتدای مهر سال گذشته تا سال جاری یک میلیون و 400 هزار خودرو و 500 هزار موتورسیکلت وارد چرخه ترافیک شده که این امر نقش مهمی در افزایش سفرهای درون شهری دارد.

 

وی از افزایش 15 درصدی سفرها در سال جاری خبر داد و یادآور شد: در همین راستا میانگین مصرف سوخت نیز افزایش پیدا کرده و همچنین ترافیک در مهر نیز نسبت به شهریور ماه سال جاری 30 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

 

سردار مومنی افزود: ترافیک مهر ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به دلیل سفرهای درون شهری 10 الی 15 درصد افزایش داشته است.

 

سردار مومنی با بیان اینکه پلیس راهور با تشکیل ستاد مهر و استفاده از بالگردها ترافیک اول مهر را کنترل می‌کند، تصریح کرد: مرکز کنترل ترافیک و سیستم‌های هوشمند هم برای روان‌سازی ترافیک اول مهر در آمادگی کامل هستند و با تمام دستگاه‌های زیربط نیز هماهنگی‌های لازم در این مورد صورت گرفته است.

 

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه تمام سرویس‌های مدارس باید دارای برچسب خاص و برگه معاینه فنی باشند، اظهار کرد: خانواده‌ها توجه داشته باشند که رانندگان سرویس مدارس، باید برگه معاینه فنی و برچسب خاص را دارا باشند.

 

یکپارچه سازی پلاک خودروهای نیروی انتظامی در هفته ناجا

 

وی همچنین از خانواده‌ها تقاضا کرد تا جایی که امکان دارد از خودروی شخصی  برای رفت و آمد دانش‌آموزان استفاده نکنند و در صورت استفاده مقابل درب مدارس پارک نکنند.

 

سردار مومنی از یکپارچه‌سازی پلاک خودروهای نیروی انتظامی خبر داد و افزود: از پلاک جدید خودروهای ناجا در هفته نیروی انتظامی رونمایی و در سامانه پلیس ثبت می‌شود.

 

سردار مومنی با بیان اینکه در ماه‌های تیر و شهریور حجم سفرها 15 درصد افزایش داشته، خاطرنشان کرد: دغدغه ما افزایش آمار تصادفات و تلفات نسبت به سال گذشته بود ولی‌ خوشبختانه با اطلاع‌رسانی مناسب و همکاری خوب مردم نه تنها در این زمینه افزایش نداشتیم بلکه شاهد کاهش تلفات در سال جاری هم بودیم.

 

کاهش 6 درصدی تلفات در 5 ماهه سال جاری

 

رییس پلیس راهور ناجا از کاهش 6 درصدی تلفات در 5 ماهه سال جاری خبر داد و افزود: در مردادماه با 11 درصد کاهش تلفات روبرو بودیم که امیدواریم با مشارکت مردم و همکاری دستگاه‌ها و ارتقا فرهنگ ترافیک در جامعه، این روند کاهشی همچنان ادامه پیدا کند.

 

رییس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: شهریور یکی از پرتلفات ترین ماههای سال است و اواخر شهریور نیز از پرحادثه ترین روزهای سال است که از هموطنان خواهشمندیم با رعایت قوانین در راستای کاهش سوانح و حوادث نهایت همکاری را با ما داشته باشند.

 

سردار مومنی انحراف به چپ، سبقت و سرعت غیرمجاز و خستگی و خواب آلودگی را از مهم‌ترین عوامل موثر در تصادفات برشمرد و افزود: پلیس راهور علاوه بر اجرای طرح مهر در جاده‌های کشور نیز حضور پررنگی در این ایام خواهد داشت.

 

وی تغییر در نظام صدور گواهی‌نامه را یکی از اولویت‌های ناجا عنوان کرد و افزود: این طرح از مهر سال جاری آغاز می‌شود.

 

سردار مومنی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 5 هزار خودرو نمره منفی بالای 30 کسب کرده و گواهی‌نامه آنها هم به مدت 3 ماه ضبط شده است.

 

زوج و فرد کردن جاده های منتهی به شمال

 

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به زوج و فرد بودن جاده‌ها افزود: روزانه 30 الی 35 هزار خودرو در جاده‌های شمال تردد می‌کنند که بدون تردید برای ایجاد ایمنی در آنجا باید محدودیت‌هایی اعمال شود که یکی از این محدودیت‌ها زوج و فرد کردن جاده‌های منتهی به شمال است.

 

تردد 35 هزار خودرو روزانه در جاده‌های شمال

 

وی با اشاره به کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی یادآور شد: ما در طول سال‌هایی که حمل و نقل عمومی را کنترل می‌کنیم، نظارت خود را در شهریورماه با معاینه فنی، آزمایش صلاحیت راننده و بررسی ساعت کاری رانندگان، افزایش می‌دهیم.

 

سردار مومنی با اشاره به اتمام حجت پلیس با خودروسازی سایپا تصریح کرد: براساس قوانین و مقررات کشور و آیین‌نامه صادر شده حد استاندارد و ایمنی مشخص می‌شود که براساس آن خودروسازان باید خودروهای خود را تولید کنند و این اتمام حجت به خودروسازی سایپا از جانب پلیس نبوده بلکه مصوبه‌ای است که هیات دولت برای خودروسازی سایپا در نظر گرفته و براین اساس این خودروها باید تا مهرماه سال جاری دارای کیسه هوا باشند.

 

نشست رییس پلیس راهور ناجا 29 شهریور ماه در سالن جلسات پلیس راهور برگزار شد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 174249

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha