تزریق ۳ هزار میلیارد تومان به پروژه راه آهن خراسان جنوبی

قناعت گفت: سه هزار میلیارد تومانِ راه آهن استان وارد کشور شده است و ۱۵ قطعه در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی،  جواد قناعت امروز (۱۳ دی) در جمع بانوان شاغل استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: هیچ انسانی جزو اهل بیت قابل مقایسه با عظمت حضرت زهرا سلام الله علیها نیست لذا همه بانوان باید تلاش کنند این بانو را در امر خانه داری،  امور اجتماعی، حکمت و دانش و فعالیت های سیاسی الگو قرار دهند.  

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی این است که زنان را وارد عرصه کار و تلاش کرده است، افزود: در برخی کشورها بانوان در کرسی های مسئولیتی و پارلمانی جایگاهی ندارند، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ما شاهد حضور معنادار و منطقی بانوان در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی هستیم.

قناعت گفت: حضور بانوان ایرانی در دانشگاه ها،  هیئت علمی دانشگاه ها، ادارات، مسئولیت های اجتماعی و سیاسی و حوزه های علمیه پر رنگ است و دیدگاه اسلام بر جایگاه زن دیدگاهی بسیار منطقی،  عقلانی و استدلال پذیر است.

وی افزود: امپراتوری رسانه ای غرب در خصوص برابری جنسیتی پر رنگ است، و دشمن در داخل کشور هم توانست ذهن برخی جوانان را تسخیر کند، این شعار، شعاری جنسیتی و بسیار غلط است چراکه برابری‌ جنسیتی غیر عقلانی بوده و منطقی بر آن حاکم نیست.

استاندار خراسان جنوبی گفت: دیدگاه درست عدالت جنسیتی است، بعضی از کارها در توان مردان نیست و یا برخی اقدامات در توان بانوان نیست لذا برابری جنسیتی حرفی نادرست و غیرعلمی است که از طرف غرب به آن پرداخته می شود.

قناعت گفت: عدالت جنسیتی نقطه قوت اسلام است و بعد از پیروزی انقلاب ما شاهد حضور زنان در مشاغل اجتماعی و مدیریتی بودیم و هیچ محدودیتی هم در این خصوص وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ملاک شایسته سالاری در پست های مدیریتی است، افزود: موضوع آسیب ندیدن خانواده در نظام جمهوری اسلامی مهم است، زمانی که خانواده از هم پاشیده باشد، جامعه در حال اضمحلال و فروپاشی است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: حضور بانوان در جامعه در چارچوب خانواده و مراقبت های عفتی از نکته های کلیدی و مورد تاکید دین مبین اسلام و از خطوط قرمز ما است، در صورتی که این دو نکته در غرب رعایت نمی شود و امپراتوری رسانه ای غرب هم قصد تخریب کانون خانوادهِ ما را دارد لذا باید ما تقابل منطقی داشته باشیم.

قناعت گفت: حجاب محرومیت نیست بلکه امنیت آفرین است، غرب یک تفکر درست در خصوص مردان و پوشش آنها دارد اما درخصوص بانوان تفکری مردود دارد، در غرب فحشا و فساد آزاد است لذا سرقت و قتل، تجاوزهای جنسیتی و خودکشی هم بیشتر است.

وی با بیان اینکه در برخی ایالت های آمریکا حکومت های نظامی پای کار است، گفت: چیزی که کشور را حفظ می کند حفظ خانواده با محوریت زن است لذا بانوانی که در عرصه های مدیریتی ورود می کنند باید خط قرمزهای نظام را رعایت کنند. بانوان کانون خانواده هستند و اگر بانوی خانواده موازین را رعایت کند، بچه های سالمی را تحویل جامعه می دهد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه گریزی به انتخابات پیش رو زد و افزود: انتخابات ما بسیار حساس و مهم است و هر فردی که رای می دهد در آینده ایران تأثیرگذار و نقش آفرین است، فتنه اخیر و رمز فتنه دشمن؛ کاهش مشارکت مردم در انتخابات است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: دشمن به دنبال حذف مقبولیت و مشروعیت نظام ما است و زمانی که افزایش مشارکت مردم در انتخابات را ببینند مایوس می شود.

وی با بیان اینکه در استان راه آهن یک عقده ای در بین مردم شده بود، گفت: سه هزار میلیارد تومانِ راه آهن استان وارد کشور شده است و ۱۵ قطعه در حال انجام است، انتقال آب و گاز  هم به استان در حال انجام است.  

قناعت تصریح کرد: کارخانه کک سازی طبس تعطیل بود اما با ظرفیت کامل فعال شده است و یا کارخانه قند قهستان بعد از یک دهه تعطیلی دوباره جان گرفته است.  

استاندار خراسان جنوبی خواستار مشارکت حداکثری بانوان در انتخابات شد و گفت: نقش آفرینی بانوان در انتخابات در سطح کشور می تواند ویژه باشد.

قناعت گفت: برخی اقدامات استانی انجام خواهد شد، در دهه فجر اجتماع بزرگِ ۲ هزار بانوی استان برنامه ریزی شود.

کد خبر 1742508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha