جشن توانمندسازی ۲۵۰۰ مددجو در زنجان برگزار می شود

صالحی از برگزاری جشن بزرگ توانمندی ۲۵۰۰ نفر از خانواده کمیته امداد در بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: مشابه این جشن در سال ۹۲ با توانمندی ۲۵۰۰ مددجو اجرا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، روح اله صالحی، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جمع خبرنگاران از برگزاری جشن توانمندی ۲۵۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد در استان زنجان در بهمن‌ماه ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: آخرین بار این جشنواره در سال ۱۳۹۲ برگزار شده بود که با تلاش و همراهی نیکوکاران و مجموعه کمیته امداد، جشن توانمندی برای ۲۵۰۰ نفر را در سالن سهروردی زنجان برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ارتباط با روند توانمندسازی مددجویان نیز گفت: کمیته امداد یک فرآیند تعریف شده در حوزه اشتغالزایی دارد که از استعدادسنجی متقاضیان آغاز می شود. در این راستا اول مستعدین اشتغال شناسایی شده و سپس خدمات مورد نیاز به آنها در قالب مهارت آموزی ارائه می شود تا آنها بتوانند با موفقیت وارد چرخه کسب و کار شوند.

صالحی در ادامه از اجرای طرح توانمندسازی ایتام خبر داد و گفت: تعداد حامیان همکار با این نهاد ۳۲ هزار نفر است و ۵۰ درصد از این آمار را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی با یادآوری اینکه گره‌گشایی موثری از مشکلات خانواده‌های تحت حمایت انجام می‌شود، افزود: خوشبختانه در استان زنجان همراهی خوبی از سوی حامیان و خیرین وجود دارد و در حال حاضر ۲۰۰ هزار مشترک با کمیته امداد همکار هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه تعداد حامیان همکار با این نهاد ۳۲ هزار نفر است، گفت: ۵۰ درصد از این آمار را بانوان تشکیل می‌دهند.

صالحی با اشاره به اینکه کمک‌های حامیان و دریافتی ایتام کاملا شفاف بوده و به صورت مستقیم به حساب ایتام واریز می‌شود، افزود: خوشبختانه در فضای اعتمادی که ایجاد شده حامیان همکاری خوبی با این نهاد دارند.

وی با اشاره به آمادگی این نهاد برای اجرای طرح مفتاح الجنه با حضور حامیان اضافه کرد: قطعا این دیدارها موجب آشنایی بیشتر و بهتر حامیان با مشکلات جامعه هدف می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان یکی از مهمترین طرح های این نهاد را طرح توانمندسازی ایتام به ویژه ایتام ذکور عنوان کرد و گفت: در این راستا با همکاری اداره کل تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی آماده معرفی ایتام به واحدهای تولیدی فعال در استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴ هزار و ۸۵۲ یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند، گفت: با اقدام خیرخواهانه خیرین دریافتی ایتام در استان به یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با قدردانی از همکاری صمیمانه حامیان با کمیته امداد افزود: حامیان طرح اکرام با پیروی از سیره‌ ائمه‌ اطهار(ع) همواره با آغوشی باز از ایتام و محسنین حمایت می‌کنند تا همواره کانون خانواده مستحکم‌تر شده و تکیه‌گاه محکمی برای این فرزندان نیازمند باشد.

وی در ارتباط با راههای مشارکت در طرح اکرام ایتام نیز گفت: مردم نیک اندیش زنجان می توانند از طریق ارسال عدد یک به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۲۴، مراجعه به سایت ekram.emdad.ir تماس با تلفن گویای ۳۳۱۱۶ و ستاد اکرام ایتام به شماره ۳۳۷۸۶۶۰۲ به صورت غیرحضوری یا از طریق مراجعه به دفاتر ۱۴ گانه این نهاد و مراکز نیکوکاری سراسر استان حمایت مادی و معنوی از فرزندان تحت حمایت این نهاد را عهده دار شوند.

کد خبر 1742603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha