هجمه دشمن به زن مسلمان برای انتقام گرفتن از هویت باعظمت اوست

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی  گفت: زن در سایه انقلاب اسلامی به جنگ سیاهی ها  و پلیدی ها رفت و به فرموده رهبر معظم انقلاب امروز اگر دشمن به زن و هویت او هجمه می برد برای انتقام گرفتن از او است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام رضا عزت زمانی معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در آیین اختتامیه سوگواره نوحه «معجزه مادری» که در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی «سرچشمه» برگزار شد. با تسلیت حادثه تروریستی در گلزار شهدای کرمان که منجر به شهادت ده‌ها تن از هم‌وطنان و دوستداران حاج قاسم سلیمانی شد، گفت: عاشقان حاج قاسم حین زیارت مزار او به او پیوستند و مهمان او شدند، افتخاری است برای آن‌ها و غصه‌ای برای ما و نشانه ددمنشی و اوج رذالت کسانی که وقتی در برابر قدرتی کم می‌آورند به قتل و کشتار زنان و کودکان بی گناه روی می آورند و اقدام به ترور کور می‌کنند. 

 
حجت‌الاسلام عزت زمانی با بیان اینکه الگوهای گذشته غربی و شرقی تصویر نادرستی از زن ارائه کرده‌اند که زن را کارگری در خانه تصویر کردند، اظهار کرد: این ظلم بزرگ به زن در طول تاریخ بوده است. حتی کسانی که امروز ادعای تمدن می کنند در گذشته تاریخی خود اقدامات فضاحت باری داشتند، اما انقلاب اسلامی به تأسی و الگو گرفتن از حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س) و دیگر زنان باعظمتی که قرآن کریم معرفی کرده، الگوی شایسته ای را برای زن معرفی کرده که با عزت و عظمت، ستون خانه و خانواده در درون خانه و اثرگذار بر پیرامون خود است.  
 
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی باعث شد که زن هم سرمایه عفت خود را حفظ کرد و هم آن را نشر داد، ابراز کرد: زن در سایه انقلاب اسلامی به جنگ سیاهی ها  و پلیدی ها رفت و به فرموده رهبر معظم انقلاب امروز اگر دشمن به زن و هویت او هجمه می برد برای انتقام گرفتن از او است. 
 
معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی  در خصوص برخورد اسفبار با زنان در کشورهای غربی؛ اظهار کرد: در سال های 1929 وقتی کمپانی های فروش مواد مخدر و سیگار می خواستند سرمایه خود را مضاعف کنند از زن استفاده ابزاری کردند تا آمار فروش سیگار در کشورهای اروپایی را بالا ببرند. آن‌ها به بهانه آزادی زن قیام ها و شورش هایی ترتیب دادند و با این کارها مصرف سیگار ده ها برابر افزایش پیدا کرد و وضعیت زنان از آنچه در گذشته بود بدتر شد. 


وی با بیان اینکه زن مرکز پیوند و وحدت در درون خانه است، ابراز کرد:  مادر در خانه نقطه محکم اتصال اعضاء خانواده به یکدیگر است. محور اثربخشی زنان در پیوندها و حرکات اجتماعی است. در محیط پیرامون نیز زنان می توانند تمدن و حرکت در عرصه اجتماعی ایجاد کنند. 


حجت‌الاسلام عزت زمانی با اشاره به کشتار زنان مظلوم غزه در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی گفت: امروز زنان در غزه با صبر و تحمل پیکر بی جان فرزند خود را در آغوش می گیرند و آیه قرآن را بر زبان می آورند همین امر سبب می شود آن سوی دنیا زنی بی دین تقاضای قرآن کند تا آن را بخواند و بداند صبر این زنان از کجا است. ظرفیت های هنر در معرفی عظمت زنان باید به کار گرفته شود؛ در این زمینه شعر، نغمه و نوحه سرمایه عظیمی است.

کد خبر 1742695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha