انتخابات پرشور، قدرت و امنیت ملی به ارمغان می‌آورد

حجت الاسلام کاظم صادقی ایجاد فضای یأس اجتماعی – سیاسی و وارونه‌نمایی واقعیت‌ها در ماجراهای مختلف، از رویکردهای مخرب این‌ قبیل فعالان شبکه‌های اجتماعی است در حالی که برگزاری انتخابات پرشور، قدرت و امنیت ملی به ارمغان می‌آورد و در نهایت زمینه‌ساز پیشرفت علمی، شکوفایی اقتصادی و حل مشکلات گوناگون اقتصادی، سیاسی و فرهنگی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۱۵ دی ماه) حجت الاسلام کاظم صادقی در خطبه های نماز جمعه جازموریان، ضمن تسلیت حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، گفت: مقام شهادت آنچنان رفیع است که در قرآن دو آیه درباره شهدا آماده است.

امام جمعه جازموریان افزود: مقام شهید به قدری والاست که اولیای خدا از خداوند متعال تقاضای شهادت می کردند و یکی از دعاهای امام صادق (ع) این بود، «خدایا مرا در راه خودت شهید کن».

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات، ابراز کرد: برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات پیش‌رو، به‌ عنوان تجلی مردم‌ سالاری در نظام جمهوری‌اسلامی از موضوعاتی است که طی ماه‌های گذشته و در مناسبت‌های مختلف مورد تأکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.

حجت الاسلام صادقی تصریح کرد: راهبردی که «پایه تحول» و «راه‌ حل مشکلات» به‌ حساب می‌آید، در چنین شرایطی برگزاری هر چه پرشورتر انتخابات اسفندماه است البته این انتخابات الزاماتی دارد که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با هزاران نفر از مردم خوزستان و کرمان به تبیین آن پرداختند.

خطیب جمعه جازموریان اظهار کرد: برای تحقق راهبرد محوری برگزاری انتخاباتی با مشارکت حداکثری، با ۲ طیف مخاطب مواجه هستیم که فعالیت‌های آنها نقش مؤثری در تحقق «انتخابات پرشور و رقابتی» دارد.

وی ادامه داد: از یک‌ سو مسئولان و دستگاه‌های حاکمیتی مخاطب اصلی رهنمودهای رهبر معظم‌ انقلاب هستند و از سوی دیگر با طیف‌ها و قشرهای مختلف و حتی متفاوت اجتماعی مواجه ایم که از دیگر مخاطبان «بایدهای انتخاباتی» به‌ شمار می‌روند.

حجت الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: مردم در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ نمایندگان خود را برای حضور در ۲ نهاد راهبردی نظام، یعنی مجلس شورای ‌اسلامی و مجلس خبرگان رهبری انتخاب خواهند کرد این در حالی است که اطلاع‌رسانی شفاف و صحیح از عملکرد ۴ساله گذشته این نهادها، کارکردی کاملا مشهود در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو خواهد داشت.

امام جمعه جازموریان اظهار کرد: انفعال برخی مبلغان و تریبون‌ دارها نسبت به تحولات انتخاباتی و سکوت‌ سنگین‌ شان تا شب انتخابات، سبب شده آنها نیز از جمله مخاطبان رهنمودهای انتخاباتی رهبر معظم ‌انقلاب باشند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، با طیفی از افراد رسانه‌ ای مواجه ایم که با کنشگری سیاسی خود در فضای‌ مجازی، راهبرد ناامیدی مردم از صندوق‌های رأی را پیگیری می‌کنند.

حجت الاسلام صادقی عنوان کرد: ایجاد فضای یأس اجتماعی – سیاسی و وارونه‌نمایی واقعیت‌ها در ماجراهای مختلف، از رویکردهای مخرب این‌ قبیل فعالان شبکه‌های اجتماعی است در حالی که برگزاری انتخابات پرشور، قدرت و امنیت ملی به ارمغان می‌آورد و در نهایت زمینه‌ساز پیشرفت علمی، شکوفایی اقتصادی و حل مشکلات گوناگون اقتصادی، سیاسی و فرهنگی می‌شود.

خطیب جمعه جازموریان با اشاره به حادثه تروریستی  کرمان، یادآور شد: این حادثه تروریستی نشان داد که محورهای اصلی شکل دهنده دشمنی با ایران، عامل زوال و شکست های راهبری خود را حاج قاسم می‌دانند.

وی ابراز کرد: به معنای صریح‌تر معنای اتفاقات گلزار شهدای کرمان این است که این دشمن محور، جریان و چهره‌ای غیر از ایران و حاج قاسم را در جهان ریشه اصلی شکست‌ها و زوال خود نمی‌داند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به چرایی انتقام از مردم، اظهار کرد: در ایران همچنان پرشورترین و گسترده‌ترین تجمعات مردمی حول محور مراسمات مذهبی، حمایت از جمهوری اسلامی، ضد صهیونیستی و آمریکایی و برای شخصیت‌های همچون حاج قاسم است.

امام جمعه جازموریان ادامه داد: این موضوع واقعا برای دشمن اصلی به شدت غیر قابل تحمل شده است و در تمام مراحل و اجرای آگاهانه جنایت کرمان، بغض و عصبانیت آمرین و عاملین آن کاملا نمایان است.

وی تاکید کرد: برای دشمن به شدت عصبانی کننده است که مردم ایران سال به سال ارتباطشان با حاج قاسم بیشتر تر می شود.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به عوامل جنایت گلزار شهدای شهر کرمان، عنوان کرد: مجموعه‌ای از مظنونین از جمله تکفیری‌های سازمان یافته داخلی و خارجی تا گروه‌های نوین تروریستی اشاره کرد که در چند سال گذشته و به خصوص یکسال اخیر که با هدایت مستقیم و یا غیر مستقیم سرویس های امینی دشمن شکل گرفته است.

خطیب جمعه جازموریان بیان کرد: پس از شناسایی عوامل و ریشه‌های اصلی هدایتگر جریان تروریستی اخیر نوع، سطح و زمان پاسخ سخت را نسبت به هم عاملین و هم آمرین مشخص می‌کند.

وی ابراز کرد: مرکزیت عالی تصمیم گیری امنیتی در ایران تاکنون در بحث انتقام و پاسخ‌های سخت به حوادث شبیه جنایت کرمان، سطح راهبردی و تاکتیکیِ پاسخ را بسیار هوشمندانه و دور از احساسات، تدبیر و تعادل آن حفظ کرده است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که ایران در انتقام خون حاج قاسم را طراحی کرد، افزود: یکی در سطح تاکتیکی یعنی حذف قاتلین حاج قاسم و دیگری در سطح انتقام راهبردی یعنی اخراج آمریکا از منطقه است.

امام جمعه جازموریان بیان کرد: ایران فهرستی از قاتلین را تهیه کرده و به سراغشان رفته است، برخی از آنها زندگی شان خاتمه یافته و برخی نیز که عمدتا شامل چهره های مشهور آمریکایی می شوند همچنان در لیست انتظار هستند.

وی ابراز کرد: درباره چهره‌های مشهور همین قدر می توان گفت که حفاظت از آنها افزایش یافته و خودشان نیز درخواست افزایش سطح حفاظت را داشتند به معنای دیگر در میدان حتما مقدماتی عملی اتفاقا افتاده که در واکنش به آن، درخواست افزایش سطح حفاظت صورت گرفته است.

حجت الاسلام صادقی عنوان کرد: اخیرا فرمانده کل سپاه تاکید کردند که انتقام خون حاج قاسم پرونده‌ای جدا دارد و انجام می شود، موضوع مهمی که برخی از آن در داخل غافل می‌شوند و یا برخی در خارج آن را عمدا پنهان می‌کنند همین گزاره است که اساسا انتقام از فهرست قاتلین حاج قاسم از دستور کار خارج نشده و به قوت و تدبیر خود باقی است.

خطیب جمعه جازموریان خاطرنشان کرد: ایران هوشمندانه انتقام راهبردی را جلوتر از انتقام تاکتیکی پیش می برد، از زمان شهادت حاج قاسم تاکنون میزان اخراج آمریکا از منطقه بیشتر از تصورات و محاسبات قبل از شهادت حاج قاسم بوده است.

وی تصریح کرد: فرصت انتقام راهبردی که به دلیل مجموعه‌ای از حوادث منطقه‌ای و بین المللی، فراهم شده نباید از دست داد و تا جایی که می توان کامل از این فرصت استفاده کرد و هم این که انتقام تاکتیکی هم بدون تحقق انتقام راهبردی، انتقامی ناقص و هم تراز نخواهد بود حتی عملیاتی‌تر اینکه تحقق انتقام راهبردی، مقدمه و تسهیل کننده انتقام تاکتیکی هم قطعا خواهد بود.

حجت الاسلام صادقی گفت: گرچه برای برخی گران خواهد آمد اما گفتن این ملاحظه ضروری است که اگر انتقام تاکتیکی در زمانه نادرست یا با تدابیری غلط صورت بگیرد، خود چه بسا مخل و یا سبب تاخیر در انتقام راهبردی یعنی اخراج آمریکا از منطقه و نابودی کامل رژیم صهیونیستی هم‌ شود.

کد خبر 1742777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha