برنامه دولت سیزدهم حمایت از هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر است

اسماعیلی گفت: برنامه دولت حمایت از همه هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر و گره گشایی در این حوزه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محمد مهدی اسماعیلی ظهر شنبه در مراسم افتتاح مجتمع فرهنگی و هنری ایجرود با گرامیداشت شهدای غزه گفت: از سال ۱۹۱۷ تا همین ساعت تاریخ صهیونیست‌ها یک کارنامه پر از خشونت و درنده خویی بوده است. آنچه اتفاق افتاد فوران خشم ملت فلسطین است.


وی تصریح کرد: مگر می‌شود از مردمی که بیش از یک قرن تحت خشونت، قتل عامل و جنایت هستند توقع چنین کاری را نداشت. مردم فلسطین از حق خود دفاع کردند. بیش از ۱۰ هزار کودک تاکنون در فلسطین به شهادت رسیده است. چنین جنایت هولناکی در تاریخ رخ نداده است شاید بشود آن را با جنایت فرعون مقایسه کرد.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در کرمان نیز چنین اتفاقی رخ داد و ما را داغدار کرد؛ ذات جریان ضد مقاومت است که برای وقاحت خود هیچ مرزی نمی‌شناسد.


وی با اشاره به اینکه این اتفاقات جامعه ما را منسجم‌تر می‌کند، افزود: ما در طول تاریخ ۱۷ هزار شهید ترور داریم که شهادت آنها موجب همدلی شده است.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جامعه آزاد و افراد با وجدان در کنار مردم فلسطین هستند. ما در کنار خانواده افراد داغدار غزه و خبرنگاران هستیم. 


وی با اشاره به اینکه مشکلات مربوط به بحث فرهنگی در اولویت خواهد بود، گفت: در دهه ۹۰ رشد اقتصادی نزدیک به صفر بود و اگر این آهنگ رشد در دهه قبل این رشد متوازن بود امروز این‌مشکلات را نداشتیم.


وی با اشاره به اینکه امروز در حوزه‌های مختلف اقدامات متعددی صورت گرفته است، گفت: بنای دولت این است که مشکلات حل شود.


اسماعیلی تصریح کرد: برنامه دولت حمایت از همه هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر و گره گشایی در این حوزه است.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ظرفیت مجتمع فرهنگی و هنری ایجرود گفت: باید تبدیل سالن این مجتمع به سینما باید مهیا شود.


وی افزود: دستورهای لازم به معاونت امور سینمایی وزارت ارشاد به منظور تبدیل این سالن به سینما به منظور بهره‌مندی مردم این شهرستان داده می‌شود.


وی تاکید کرد: دست‌کم باید در مدت یک‌ماه نسبت به نصب پرده سینمایی و سامانه صوت مورد نیاز اقدام شود.

کد خبر 1742978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha