تاکید بر وحدت مسلمانان برای نجات فلسطین در نشست اتحادیه جهانی علمای مسلمان

ششمین دوره نشست مجمع عمومی اتحادیه جهانی علمای مسلمان در دوحه با دعوت به وحدت برای فلسطین و اتحاد به منظور رهاکردن فلسطین از دست اشغالگران به کار خود ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری شسبتان به نقل از الجزیره، ششمین دوره نشست مجمع عمومی اتحادیه جهانی علمای مسلمان با شعار «دین‌مان را ارزیابی می کنیم، امت‌مان را بیدار می‌کنیم و از مقدسات خود حمایت می‌کنیم» از روز ۱۶ دی ۱۴۰۲ مطابق با ششم ژانویه ۲۰۲۴ در دوحه آغاز شد و تا ۲۱ دی ۱۴۰۲ مطابق با ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ ادامه دارد.

این نشست با حضور صدها عالم و دانشمند مسلمان از سراسر جهان با توجه به تحولات امروز در فلسطین و ادامه جنگ در نوار غزه و کرانه باختری و پیامدهای این جنگ در سطح منطقه‌ای و بین المللی درحال برگزاری است.

این نشست اولین نشست در نوع خود پس از رحلت شیخ یوسف قرضاوی، موسس اتحادیه جهانی علمای مسلمان است.

این اتحادیه در سال ۲۰۰۴ میلادی با ابتکار قرضاوی و با مشارکت تعداد زیادی از علمای مسلمان از کشورها و مذاهب مختلف تأسیس شد. این اتحادیه تعدادی هدف و اصول که مبتنی بر آن فعالیت می‌کند، تدوین کرد و درهای خود را به روی علمای مسلمان در شرق و غرب باز کرد.

اهمیت برگزاری این نشست جدید اتحادیه به دلیل رویدادهای جهان عرب و اسلام در سال گذشته از جمله درگیری در سودان و مسائل یمن، عراق و لبنان است، اگرچه مهم‌ترین مسئله نبرد طوفان الاقصی، جنگ غزه و بازگشت مسئله فلسطین به عنوان اولین مسئله در جهان عرب و اسلام است.

 شرکت کنندگان در این نشست بر اهمیت وحدت و همبستگی برای حمایت از آرمان فلسطین و مقابله با مسائل امت اسلامی از یمن، سودان و شام توافق کردند.

 شرکت کنندگان همچنین بر اهمیت اتحاد و تلاش برای حمایت از پایداری مردم فلسطین باتوجه به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی که از بیش از ۳ ماهه آغاز شده است، تاکید و اعلام کردند: جهان اسلام توانایی مقابله با ظلم و حملات را دارد و در کنار یکدیگر برای حمایت از آرمان فلسطین می ایستد.

« حبیب سالم سقاف الجفری» رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان، گفت: این نشست با توجه به شرایط سختی که امت اسلامی می‌گذراند و با چالش‌های عظیم از جمله وضعیت نوار غزه که با آن مواجه است، برگزار می‌شود. فلسطینی‌ها از همه نیازهای زندگی محروم شده اند و در شرایط سخت بشردوستانه به سر می برند و برای ما ضروری است که در کنار هم بایستیم و همه نوع حمایت را از آنها انجام دهیم. مسلمان برای مسلمان دیگر مانند کوه است.

 وی در سخنرانی‌اش بر مخالفت خود با طرح‌های آوارگی فلسطینی‌ها از سرزمین‌هایشان که با حمایت قدرت‌های بزرگ جهانی انجام می‌شود، تاکید و اعلام کرد: مسلمانان باید برای شکست دادن این نقشه‌ها متحد باشند.

الجفری تاکید کرد: تلاش برای اتحاد و همبستگی در حمایت از مسلمانان و ایستادگی در برابر بی عدالتی و تجاوز باید انجام شود. ملت های اسلامی باید برادران فلسطینی همبستگی داشته باشند و گرانبهاترین فداکاری ها و کمک به آنها و رهایی از اشغالگران آماده باشند.

کد خبر 1743292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha