وجود 263 باب بقعه متبرکه در استان مرکزی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از وجود 263 باب بقعه متبرکه امامزادگان واجب التعظیم در استان مرکزی خبر داد.

حجت الاسلام عیسی ساجدی فر، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک از وجود 263 باب بقعه متبرکه در این استان خبر دادو گفت: در آمد این مکان های مقدس سالانه 50 میلیارد ریال است.

 

وی با اشاره به اینکه این میزان درآمد صرف عملیات عمرانی و امور فرهنگی بقاع متبرکه می شود، افزود: این در آمد توسط خیرین و مردم نیکوکار استان مرکزی و مقدار کمی نیز توسط کمک های دولتی تامین می شود.

 

حجت الاسلام ساجدی فر ضمن تقدیر از تلاش های دولت در این راستا گفت: هزینه کردن در بقاع متبرکه در واقع نوعی سرمایه گذاری است که امید است دولت در این راستا تلاش مساعدت بیشتری داشته باشد چرا که این امر راهی برای جذب هر چه بیشتر نسل جوانان و نوجوانان به این پایگاه های مذهبی و همچنین راهی برای کاهش جرایم و فساد است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اضافه کرد: تهیه 180 شجره نامه امامزادگان واجب التعظیم، انجام عملیات عمرانی در یکصد بقعه متبرکه و تهیه طرح جامع از جمله اقدامات این اداره کل در بقاع متبرکه استان است.

 

وی با اشاره به اینکه اداره امور بقاع و اماکن متبرکه و تبدیل آنها به قطب های فرهنگی، نیازمند مدیریتی آگاه، معتقد، توانمند و کوشا است، گفت: این امر به همت و تلاش هیات امناء و خدام و یاری و مساعدت خیرین قابل اجرا است.


حجت الاسلام ساجدی فر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه تاکنون اقدامات مفید و موثری از سوی هیات امناء با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه در انجام عملیات عمرانی، آبادانی، حفظ و نگهداری، ایجاد بسترهای مناسب خدمت رسانی مطلوب در بقاع و اماکن متبرکه انجام شده است، گفت: این فعالیت ها راهی برای گرایش هر چه بیشتر مردم به این اماکن شده است.


پایان پیام/

کد خبر 174345

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha