برگزاری محفل انس و معارف قرآن کریم در مجموعه حج و زیارت

بمناسبت گرامیداشت هفتمین روز شهادت زائران مزار شهید سلیمانی درحمله تروریستی کرمان محفل نورانی انس و معارف قرآن کریم، امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، در این محفل نورانی حجت الاسلام سید جواد موسوی درچه ای از قاریان ممتاز و برجسته کشورمان آیات نورانی قرآن مجید از دو سوره آل عمران و فصلت را در باب شهادت ، جایگاه و منزلت شهید و الطاف الهی قرائت کرد و در ادامه حجت الاسلام والمسلمین هادی اکبری مدیر اهل سنت بعثه مقام مظم رهبری ضمن تبیین این آیات در موضوع قیام الله در قرآن سخن گفت.

وی با گرامیداشت یاد شهدای قیام خونین ۱۹ دی  مردم قم  و حمله تروریستی کرمان ، تصریح کرد این حوادث را که موجب حرکت انقلاب اسلامی به جلو خواهد شد نباید از یاد برد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در تبیین آیه ۱۶۹ سوره مبارکه آل عمران " وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ- (ای پیامبر!) هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند" که در این محفل قرائت شد، اظهار داشت: از قرائن و شواهد بر می آید حیاتی که در این آیه به آن اشاره شده است نه حیات دنیایی و مادی و نه حیات برزخی است بلکه حیات ویژه ای است و آنها روزی شان نزد حق تعالی است.

وی با بیان اینکه موضوع شهادت و شهادت طلبی در تمام ادیان بوده و به قدمت تاریخ سابقه دارد ازهابیل بعنوان اولین شهید یاد کرد که توسط برادرش به شهادت رسید.

مدیر اهل سنت بعثه سپس به برخی آثار اجتماعی و اصلاحی شهادت طلبی اشاره کرد و با بیان اینکه قرآن تعابیر بسیار زیبایی برای شهادت دارد، گفت:  شهادت باید در متن زندگی ما قرار گیرد و عده ای برای حفظ ارزش ها و اعتقادات شان به میدان بیایند و جهاد و مبارزه کنند.

وی  با اشاره به اینکه در برخی آیات قرآن از شهادت و ایثارگری بعنوان تجارت و معامله پر سود با خداوند یاد شده است، تصریح کرد: مجاهدان ترسی از دشمن ندارند و برای رفتن به میدان از یکدیگر سبقت می گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری با اشاره به اینکه برخی نویسندگان غربی نیز به رواج فرهنگ شهادت طلبی در بین مسلمانان اذعان دارند، گفت: شهادت حق و باطل را جدا می کند ، حمله تروریستی کرمان هم خیلی از مسایل را روشن کرد و مردمی که برای بیعت و تاکید بر پیروی از راه سردار دلها حاج قاسم سلیمانی آمده بودند ، شهید شدند.

وی با بیان اینکه بالاتر از شهادت کمالی وجود ندارد ، از امام علی (ع) بعنوان پیشگام جهاد و شهادت در راه خدا نام برد و تصریح کرد: اگر ملت ایران  از شهادت نمی هراسد و عاشق آن است بخاطر اعتقادات و مفاهیم بلند قرآن و سیره پیامبر(ص) در مبحث شهادت است.

وی تاکید کرد: این نگاه ملت ایران به شهادت موجب شده است که انقلاب اسلامی به رغم همه توطئه ها و دشمنی ها استوار و پایدار باقی بماند.

کد خبر 1743487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha