عشایر جنوب کرمان ۵۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

احمدیوسفی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: عشایر غیور منطقه با تقدیم ۵۰۰ شهید، دین خود را به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ادا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، احمد یوسفی در حاشیه برگزاری یادواره شهدای عشایر جنوب کرمان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: عشایر غیور منطقه با تقدیم ۵۰۰ شهید، دین خود را به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ادا کردند.

مدیرکل امور عشایر جنوب کرمان خاطرنشان کرد: عشایر از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز در همه عرصه های سیاسی، دفاعی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی مورد نیاز کشور حضور موثر و فعالی داشته اند.

وی از عشایر به عنوان ذخایر انقلاب یاد کرد و افزود: عشایر همواره نقش بسزایی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی داشته اند و امروز نیز نقش آنها در دفاع از اقتصاد و امنیت غذایی بر کسی پوشیده نیست.

احمد یوسفی ابراز کرد: با تولید محصولات دامی و عشایری خود باعث پیشرفت کشور در حوزه اقتصادی هستند و به نوعی در تامین سلامت غذایی نقش آفرین می باشند.

مدیرکل امور عشایر جنوب کرمان با اشاره به برپایی سیاه چادرهای عشایری در بخش جنبی یادواره شهدای عشایر جنوب کرمان، عنوان کرد: در این سیاه چادرها و غرفه ها بخشی از صنایع غذایی و دستی عشایر منطقه در معرض دید مهمانان قرار گرفت تا با توانمندی های عشایر بیشتر آشنا شوند.

وی هدف از برگزاری این یادواره را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و تصریح کرد: این چنین یادواره هایی باعث انتقال مفاهیم و ارزش های شهدا به نسل جوان و نوجوان می شود.

احمد یوسفی یادآور شد: امسال یادواره شهدای عشایر جنوب کرمان در دورترین منطقه در شهرستان تازه تأسیس جازموریان برگزار شد.

مدیرکل امور عشایر جنوب کرمان خاطرنشان کرد: در کنار برگزاری یادواره شهدا برنامه های فرهنگی، رزمایش خدمت سلیمان در حوزه جامع عشایری استان کرمان با حضور دستگاه های اجرایی امروز اجرا شد.

کد خبر 1743776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha