با پیروزی انقلاب اسلامی جامعه ایرانی به قلب تپنده بیداری اسلامی تبدیل شد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) جامعه ایرانی با بازگشت به هویت اسلامی و اثرگذار خود به قلب تپنده بیداری اسلامی تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سید جواد خاضع» امشب در نخستین نشست ستاد بزرگداشت ایام الله دهه فجر در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: این نشست به منظور برنامه‌ریزی برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی و چهل و پنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) هم ایران و ایرانی با الهام گرفتن از آموزه‌های قرآن به هویت و خویشتن الهی، توحیدی و هویت اسلامی خود بازگشت و جامعه ایرانی با بازگشت به هویت اسلامی و اثرگذار خود به قلب تپنده بیداری اسلامی تبدیل شد.

وی ادامه داد: جهان اسلام نیز با الهام گرفتن از انقلاب اسلامی ایران، هویت خود را پیدا کرد و اسلام به عنوان یک قطب فرهنگی جدید ظاهر شد.

حجت الاسلام خاضع افزود: سال‌ها و بلکه قرن‌ها تلاش شد تا دین را از عرصه جامعه بزدایند و در دانشگاه‌های غربی بیش از ۳۰۰ سال نظریه پردازی های علمی و فلسفی انجام دادند تا ثابت کنند نقش آفرینی دین در زندگی منقضی شده، اما پیروزی انقلاب اسلامی همه این نظریه پردازی‌ها را نقش برآب کرد و خط بطلانی بر عدم نقش آفرینی دین در حکومت و جامعه کشید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: نه تنها اسلام بلکه سایر ادیان توحیدی هم اقرار و اعتراف می‌کنند که دین و دینداری با انقلاب ایران در دنیا آبرو پیدا کرده است.

وی بیان کرد: مسیحیان می‌گویند «تا قبل از انقلاب اسلامی ایران، نمی‌توانستیم بگوییم که مسیحی هستیم و دینداریم، اما اکنون با افتخار این موضوع را عنوان می‌کنیم».

حجت الاسلام خاضع تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران به ننگ وابستگی که قبل از انقلاب و در دوره رضاخان و محمدرضا پهلوی داشتیم، خاتمه داد و حضرت امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی در حقیقت دین و هویت دینی را احیا کردند و هر آنچه که لازمه عزت، عظمت و اقتدار ما بوده انقلاب اسلامی به ما داده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و شهدای گرانقدر انقلاب را گرامی می‌داریم .

وی با اشاره به اینکه این نخستین نشست ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد است، اظهار کرد: دهه فجر امسال با عید بزرگ مبعث مصادف شده که ۱۹ بهمن روز عید مبعث است و ۲۲ بهمن آغاز ماه شعبان بوده و در حقیقت طلیعه اعیاد شعبانیه بر جشن و سرور این ایام می‌افزاید.

حجت الاسلام خاضع یادآور شد: شعار محوری که برای دهه فجر امسال به عنوان چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده «جشن ملی، مشارکت قوی و آینده روشن» است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی ۲۶ کمیته را به منظور برگزاری باشکوه جشن‌ها و برنامه‌های دهه فجر در استان پیش بینی کرده است.

وی ادامه داد: چون در ایام الله دهه فجر کمیته‌ها برنامه‌های جشنی را پیش بینی خواهند کرد، روز سه شنبه ۱۷ بهمن، مصادف با شهادت امام موسی کاظم علیه السلام بوده که در شب و روز شهادت این امام بزرگوار باید کمیته‌ها برای این مناسبت برنامه جشن و شادی نداشته باشند.

حجت الاسلام خاضع افزود: چون سالروز ورود تاریخی حضرت امام راحل به میهن یعنی ۱۲ فروردین همزمان با روز پنجشنبه است، برنامه «میهمانی لاله‌ها» برای ۱۹ بهمن ماه، یعنی پنجشنبه دوم ایام الله دهه فجر در نظر گرفته شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتظار می‌رود مسئولان کمیته‌های مختلف ستاد دهه فجر هر کمیته نشست‌های مربوطه را تشکیل و گزارش هر نشست و برنامه‌های پیشنهادی و قابل اجرا همراه با خلاقیت و نوآوری را به دبیرخانه ستاد در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ارسال نمایند.

وی یادآور شد: برای مدیران شهرستانی برنامه ها ارسال و حتی در روستاها و بخش‌ها برنامه‌هایی به منظور گرامی‌داشت چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی پیش بینی و اجرا شود.

حجت الاسلام خاضع خاطرنشان کرد: برای اینکه ‌جشن های پیروزی انقلاب اسلامی بهتر و باشکوه‌تر برگزار شود، این موضوع بستگی به تدبیر کمیته‌های ۲۶ گانه در ستاد دهه فجر دارد که کمیته‌ها رویکرد و محور برنامه های دهه فجر را «جهاد تبیین، امیدآفرینی و مشارکت حداکثری» قرار دهند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به اینکه در پایان سال انتخابات مهمی را در دستور کار داریم، باید تلاش کرد «جهاد تبیین، امیدآفرینی و مشارکت حداکثری» مد نظر قرار گیرد. جشن‌هایی که برگزار می‌شود باید با حفظ اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد و باید در جهت وحدت و هویت ملی باشد.
وی تقویت ارتباط بین دولت و مردم، جلب و مشارکت بانوان و جوانان به ویژه در برنامه‌ها تولید محتوا برای رسانه‌ها و استفاده مطلوب از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی، استفاده از ظرفیت هنر و انتقال هنرمندانه و خلاقانه پیام، بیان خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی، پاسخگویی به سوالات، شبهات، تشویش‌های ذهنی، تحریف حقایق و واقعیت‌ها توسط دشمن در جنگ ترکیبی و جنگ روایت‌ها را در این ایام مورد تاکید قرار داد.
حجت الاسلام خاضع استفاده از ظرفیت نخبگان و پیشکسوتان انقلاب اسلامی و تجلیل از آنها، حمایت از ملت‌های مظلوم به ویژه مردم مظلوم و مقاوم غزه و تقویت جبهه مقاومت و تبیین مکتب فکری و نورانی امامین انقلاب، ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، بصیرت افزایی و روشنگری جهت آمادگی جامعه برای مشارکت حداکثری و خلق حماسه‌ای دیگر در انتخابات پیش رو را از دیگر موارد مورد انتظار از کمیته های مختلف ستاد دهه فجر در استان برشمرد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزاری همایش‌ها، کنفرانس‌ها، نشست‌های تخصصی، مسابقات فرهنگی، هنری ورزشی که به نسبت کمیته‌ها این برنامه‌ها وجود خواهد داشت و همچنین نمایشگاهی از دستاوردها و پیشرفت‌های عظیم، خدمات و دستاوردهای انقلاب به صورت متمرکز را در ایام الله دهه فجر مورد تاکید قرار داد.
کد خبر 1743789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha