درخواست اسپانیا از کشورهای غربی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین

«پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا از کشورهای غربی خواست تا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، «پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا در سخنرانی افتتاحیه دومین کنفرانس سفیران در مادرید که روز گذشته ۲۰ دی ۱۴۰۲) برگزار شد، گفت: در پی عملیات طوفان الاقصی و شروع حمله اسرائیل به غزه در هفتم اکتبر۲۰۲۳، اسپانیا موضعی متعادل اتخاذ کرده است.

سانچز گفت: راهی که اکنون باید دنبال شود؛ رسیدن به آتش بس فوری و دائمی و برگزاری کنفرانس بین المللی صلح به محض پایان جنگ است. باید به راه حل جدی و قانع کننده براساس دو دولت با حمایت جامعه بین المللی دست پیدا کرد.

 وی با اشاره به اینکه برخی از کشورهای غربی با وجود به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی بیش از ۱۳۰ کشور، همچنان کشور فلسطین را به رسمیت نمی شناسند، افزود: باید بحث و بررسی جدی آغاز شود تا کشورهای غربی کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

نخست وزیر اسپانیا افزود: باید راه حلی اجرا شود که مبتنی بر به رسمیت شناختن دو کشور باشد و ضامن همزیستی فلسطین و اسرائیل با هم در صلح و امنیت باشد.

 سانچز اخیرا انتقادات خود را از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تکرار کرده و هدف قرار دادن غیرنظامیان را «غیرقابل قبول» دانسته است.

 اظهارات وی خشم اسرائیل را برانگیخت، به طوری که «الی کوهن» وزیر امور خارجه سابق اسرائیل گفت: این اظهارات تکرار ادعاهای نادرست و انگیزه دادن به تروریسم است.

 دولت اسپانیا پیش از این اعلام کرده بود که یکی از اولویت هایش به رسمیت شناختن کشور فلسطین است، اما نمی خواهد به تنهایی این کار را انجام دهد، بنابراین به دنبال ترغیب سایر کشورهای اتحادیه اروپا مانند آلمان و فرانسه به این کار است.

کد خبر 1743839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha