محاکمه رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری لاهه به اتهام نسل کشی

محاکمه رژیم صهیونیستی در یک اقدام بی سابقه به درخواست آفریقای جنوبی به اتهام نسل کشی در غزه در دیوان بین المللی دادگستری لاهه انجام شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، در یک اقدام تاریخی امروز(پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲) دیوان بین المللی کیفری دادگستری در لاهه هلند بررسی درخواست آفریقای جنوبی برای طرح شکایت علیه اسرائیل به اتهام ارتکاب «جنایت نسل کشی» علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه را آغاز کرد.

از هفتم اکتبر ارتش رژیم صهیونیستی جنگ ویرانگر را علیه نوار غزه آغاز کرد که بیش از ۲۳ هزار نفر شهید و بیش از ۵۹ هزار نفر زخمی شدند که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند،همچنین تخریب گسترده زیرساخت‌ها و فاجعه انسانی بی سابقه در این مدت برجای مانده است.

تیم حقوقی آفریقای جنوبی به ریاست وزیردادگستری این کشور،تاکید کرد: قصد اسرائیل برای ارتکاب نسل کشی وجود دارد و هدف سربازانش نابودی غزه است. فلسطینی‌ها هر کجا که می‌روند در معرض بمباران بی‌وقفه قرار می‌گیرند. هر جا که بروند و پناه بگیرند کشته می شوند. بیش از ۸۰ درصد جمعیت غزه از گرسنگی رنج می برند.

این تیم حقوقی اعلام کرد: سربازان اسرائیلی درحالی عکس خود را می گیرند که در شهرها و روستاهای ویران شده جشن می گیرند. صدها خانواده در غزه کاملاً نابود شدند و هیچ کس زنده نمانده است. کشتار رژیم صهیونیستی بسیار زیاد است و اجساد فلسطینی ها در گورهای دسته جمعی دفن می شوند. این رژیم قبل از بمباران مناطق امن فلسطینی‌ها در نوار غزه، آنها را شناسایی می کند.

این تیم گزارش دادند: رژیم صهیونیستی مرتکب خشونت جنسی علیه زنان و کودکان می‌شود. زخمی‌ها در نوار غزه از مراقبت‌های بهداشتی لازم برای حفظ جان‌شان محروم هستند. بیماری‌ها و گرسنگی نوار غزه را ویران کرده است. رژیم صهیونیستی به عمد شرایطی ایجاد می کند که فلسطینی‌ها را از سرپناه و آب پاک محروم می کند. اسرائیل به عمد شرایطی را در غزه برای زندگی نکردن و تخریب فیریکی فلسطینی‌ها ایجاد کرده است، به طوری که کامیون‌های کمک رسانی که وارد نوار غزه می‌شوند.

 این تیم تایید کرد: اسرائیل تعداد زیادی کودک را در نوار غزه یتیم کرده است. زنان و کودکان نوار غزه را بمباران و با تک تیرانداز هدف قرار داده است. اسرائیل از شعارهای مذهبی برای توجیه کشتار کودکان و غیرنظامیان در غزه استفاده می کند.

این تیم حقوقی تاکید کرد: محرک‌های ارتکاب نسل‌کشی در رژیم صهیونیستی از جمله وزیران و نخست‌وزیر هستند. این رژیم جنایات وحشیانه زیادی در نوار غزه مرتکب شده است وهمچنان زیرساخت های حیاتی نوار غزه را هدف قرار می دهد.

این تیم اعلام کرد: اسرائیل غزه را محاصره کرده و از ورود زمینی و دریایی جلوگیری می کند. این رژیم نوار غزه را به زندانی بسته تبدیل کرده است که جنایت نسل کشی در آن انجام می شود. اسرائیل بین مبارزان و غیرنظامیان تفاوتی قائل نمی شود و آنچه انجام می دهد به معنای نسل کشی است.

وزیر دادگستری آفریقای جنوبی گفت: خشونت از ۷ اکتبر آغاز نشد، خشونت اسرائیل علیه فلسطینی ها ۷۶ سال است که ادامه دارد. حمله حماس نمی تواند نقض کنوانسیون نسل کشی توسط اسرائیل را توجیه کند.

 این تیم تاکید کرد که اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه ناقض کنوانسیون سازمان ملل متحد درباره منع نسل کشی است. حقایق ثابت شده در نوار غزه مستلزم مداخله دیوان بین المللی دادگستری است.

 قضات ابتدا باید در مورد درخواست فوری آفریقای جنوبی برای توقف سریع عملیات نظامی تصمیم بگیرند. اتخاذ تصمیم می تواند چند هفته طول بکشد،پس از آن تنها قضات در مورد اتهامات نسل کشی بحث خواهند کرد.

 آفریقای جنوبی، مطرح کننده این پرونده است، زیرا بازتاب نژادپرستی را در تاریخ خود در اقدامات اسرائیل دیده است. رژیم صهیونیستی فردا جمعه به اتهامات وارده پاسخ خواهد داد، اما صدور حکم می تواند سال‌ها به طول بینجامد.

کد خبر 1743876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha