خشم اسرائیل پس از حکم دیوان لاهه؛ اصرار نتانیاهو بر ادامه جنگ

پس از حکم دیوان بین المللی دادگستری، خشم در محافل سیاسی اسرائیل حاکم شد و بنیامین نتانیاهو اعلام کرد که ما این جنگ را تا پیروزی کامل بر غزه ادامه می دهیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی۲۱،  پس از حکم دیوان بین المللی دادگستری درباره دعوت اسرائیل به اتخاذ تدابیر موقت برای جلوگیری از نسل کشی در نوار غزه، خشم در محافل سیاسی اسرائیل حاکم شده است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر، گفت: آمادگی دادگاه بین المللی دادگستری برای بررسی درباره ادعاهای نسل کشی علیه اسرائیل مایه شرمساری است که نسل به نسل پاک نخواهد شد .

نتانیاهو بر ادامه جنگ «با رعایت قوانین بین المللی» تاکید کرد و گفت: ما این جنگ را تا پیروزی کامل و بازگرداندن همه گروگان‌ها ادامه خواهیم داد تا غزه به منبع تهدید اسرائیل تبدیل نشود.

رادیو و تلویزیون عبری گزارش داد: نتانیاهو از وزرا خواسته تا درباره این تصمیم اظهار نظر نکنند، اما «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت ملی اسرائیل و رهبر راست افراطی « قدرت یهود» به سرعت درباره تصمیم دیوان بین المللی اظهار نظر کرد.

بن گویر مدعی شد: تصمیمات صادر شده از دیوان بین المللی دادگستری، ادامه موجود رژیم اسرائیل را تهدید می کند. نباید به آنها گوش داد.

او در اظهارات خود، دیوان بین المللی دادگستری را به یهودی ستیزی متهم کرد و مدعی شد: حکم این دیوان ثابت می کند که به دنبال عدالت نیست.

دیوان بین المللی دادگستری امروز به اسرائیل دستور داد تدابیری برای جلوگیری از نسل کشی در جنگ علیه نوار غزه اتخاذ کند، اما این حکم شامل متن «آتش بس» نبود.

کد خبر 1746358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha