ایجاد شبکه علمی و کار فرهنگی تشکیلاتی، رسالت مهم امام باقر (ع)

حجت الاسلام زارعی با بیان اینکه ایجاد شبکه علمی در راستای کار فرهنگی تشکیلاتی یکی از رسالت‌های مهم امام باقر(ع)بود، گفت: تلاش‌های امام باقر(ع) زمینه تشکیل و توسعه دانشگاه عظیم و تربیت شاگردان در علوم مختلف برای امام صادق علیه السلام را فراهم کرد.

حجت الاسلام علیرضا زارعی-امام جمعه بشرویه- در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت امام باقر علیه السلام اظهار داشت: زندگی سراسر پر خیر و برکت امام باقر علیه السلام در ابعاد مختلف برای ما درس است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین ویژگی اخلاقی آن بزرگوار، مردمداری و رسیدگی به نیازهای مردم به ویژه محرومین بود و در هنگام کمک به نیازمندان هیچ‌گاه آنان را به نام سائل و گدا خطاب نمی‌کرد و به دیگران هم سفارش می‌کرد که نیازمندان را به بهترین نام‌هایشان صدا بزنید.

حجت الاسلام زارعی بیان کرد: با توجه به حوادثی که در جامعه اسلامی بعد از رحلت پیامبر عظیم‌الشأن افتاده بود، یکی از آرمان‌های مهم امام باقر علیه السلام ایجاد انقلاب فرهنگی در جامعه بود که به وسیله این انقلاب بتواند انحرافات ذهنی حاکم بر افکار آن عصر را اصلاح کند.

امام جمعه بشرویه در ادامه گفت: لذا امام باقر علیه السلام این انقلاب را به وسیله جهاد علمی و کار تشکیلاتی آغاز کرد و به جهت همین حرکت عظیم علمی، به آن بزرگوار لقب باقرالعلوم داده‌اند و تربیت شاگردان مختلف و ایجاد شبکه علمی در راستای کار فرهنگی تشکیلاتی یکی از رسالت‌های مهم امام باقر علیه السلام بود.

وی ادامه داد: در کنار این جهاد علمی و تربیت شاگردان در جلسات مناظره و مباحثه هم که دعوت می‌شد، شرکت می‌کردند و در ایام حج در خطبه خوانی‌ها و در جلسات پرسش و پاسخ، ذهنیت مردم را به چهارچوب اصلی اسلام ناب سوق می‌دادند و با استدلال و ادله قرآنی شبهاتی که بر دین اسلام و بر مذهب شیعه وارد شده بود، برطرف می‌ساختند.

حجت الاسلام زارعی عنوان داشت: تلاش‌های امام باقر علیه‌السلام زمینه تشکیل و توسعه دانشگاه عظیم و تربیت شاگردان در علوم مختلف برای امام صادق علیه السلام را فراهم کرد.

کد خبر 1743912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha