بچه‌ها در این مسجد زمینه‌سازی ظهور را تمرین می‌کنند

کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) علی‌رغم محرومیت‌ها و محدودیت‌ها توانسته با برنامه‌های متنوع آموزشی، فرهنگی و اردویی نوجوانان و جوانان را جذب مسجد کند؛ کادرسازی و تربیت مدیر برای حضور موثر در اجتماع محور فعالیت‌های این کانون فعال مسجدی است.

مهدی شیرپور جوان دهه هفتادی و از مدیران موفق و پرتلاش کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) واقع در محله چهارراه فرهنگ (شهرستان خرم آباد، استان لرستان در گفتگو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، اظهار کرد: مسجد صاحب الزمان(عج) در سال ۱۳۴۹ توسط آیت الله صدری (ره) و خیرین محله، مراجع و علمای استان کلنگ زنی و کانون فرهنگی مسجد از سال ۱۳۵۱ با تاسیس کتابخانه‌ای به نام کتابخانه حضرت ولی‌عصر(عج) راه اندازی شده است.

بچه‌ها در این مسجد زمینه‌سازی ظهور را تمرین می‌کنند

وی افزود: فعالیت فرهنگی مسجد به همان سال ۵۱ برمی‌گردد که این مسجد یکی از پایگاه های انقلابیون استان به شمار می رفت و پس از پیروزی انقلاب هم به فعالیت فرهنگی خود ادامه داد و در زمان جنگ تحمیلی یکی از پایگاه‌های اعزام نیرو به جبهه‌ها و حتی اولین پایگاه بسیج شهرستان خرم آباد بوده است.

شیرپور در ادامه با بیان اینکه این مسجد جوانان و نوجوانان بسیاری را روانه میدان جنگ کرده است، تصریح کرد: افتخار داریم ۱۳۹شهید استان از جوانان و نوجوانان این مسجد بودند و نکته جالب توجه این است که تمام شهدای استان در مسجد صاحب الزمان(عج) تشییع می‌شدند؛ به همین دلیل به مسجد صاحب الزمان(عج)، میعادگاه شهدا نیز گفته می‌شود.

بچه‌ها در این مسجد زمینه‌سازی ظهور را تمرین می‌کنند

وی ادامه داد: همواره فضای معنوی خاصی در مسجد حکمفرما بوده و شنبه و دوشنبه هر هفته شهدا را می‌آوردند و نمازشان را می‌خواندند و سپس مردم آن‌ها را تشییع می‌کردند به همین دلیل همواره یاد شهدا را در برنامه‌هایمان زنده نگه می‌داریم و هر برنامه‌ای که برگزار می‌کنیم به نام و یاد یکی از این شهدا است.

بچه‌ها در این مسجد زمینه‌سازی ظهور را تمرین می‌کنند

وی با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) اولین ‌کانون تاسیس شده در استان لرستان است، گفت: نخستین کانون مسجدی استان لرستان در شهرستان خرم آباد و در مسجد صاحب الزمان(عج) تاسیس شد؛ یاد و خاطره حجت الاسلام محمد صدری اولین مدیر کانون فرهنگی مسجد صاحب الزمان و امام جماعت مسجد را که حدود ۲۰سال کارهای فرهنگی در کانون و مسجد انجام دادند، گرامی می‌داریم؛ چرا که شهرستان خرم آباد یک شهرستان محروم بود که ایشان واقعا برای انجام کارهای فرهنگی در این شهر زحمات بسیاری را متحمل شد.

شیرپور در ادامه ابراز کرد: به لطف خدا و یاری حضرت حجت(عج)، کارهای مختلفی در مسجد صورت می‌گیرد و امام جماعت مسجد نیز که فرزند آیت الله صدری است، همراهی بسیار خوبی با ما دارد.

بچه‌ها در این مسجد زمینه‌سازی ظهور را تمرین می‌کنند

مدیر کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) جذب نیروی انقلابی و ولایی را مهمترین کار این کانون مسجدی برشمرد و بیان کرد: جذب نیروی انقلابی و ولایی با هدف زمینه سازی ظهور حضرت حجت(عج) همواره در دستور کار ما بوده است.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های کانون، بیان کرد: هم اکنون تشکیل گروه سرود، تئاتر، فیلم سازی، نویسندگی و ... است و در مراسمات ملی و مذهبی نیز همیشه برنامه داشتیم و جشن بزرگ نیمه شعبان را چندین سال است که در مسجد صاحب الزمان(عج) در سطح گسترده برگزار می‌کنیم و بزرگترین نورافشانی استان لرستان در شب میلاد منجی عالم بشریت در مسجد صاحب الزمان(عج) انجام می‌شود و سراسر این خیابان نورافشانی و آذین بندی می‌شود.

بچه‌ها در این مسجد زمینه‌سازی ظهور را تمرین می‌کنند

مدیر کانون صاحب الزمان(عج)ادامه داد: قریب به ۴۰ سال است که یک جلسه قرآن در مسجد با محوریت کانون در چهارشنبه هر هفته بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار و قرائت و تفسیر قرآن نیز در این جلسه انجام می‌شود و در همین راستا مسابقات قرآنی برگزار می‌شود همچنین تلاوت نور را هر شب به صورت مستمر برگزار می‌کنیم.

بچه‌ها در این مسجد زمینه‌سازی ظهور را تمرین می‌کنند

وی برگزاری برنامه‌های ویژه تابستان مثل اردوی زیارتی مشهد و قم را اقدام دیگر کانون برشمرد و بیان کرد: اردوهای گردشگری به استان لرستان را برگزار می‌کنیم که این‌ اردوها با محوریت کارها و مسائل فرهنگی برگزار می‌شود.

بچه‌ها در این مسجد زمینه‌سازی ظهور را تمرین می‌کنند

شیرپور همچنین از برگزاری مسابقات قرآنی و مسابقات مکبری و موذنی خبر داد و سپس به تعداد اعضای کانون اشاره و بیان کرد: حدود ۲۰۰نفر اکنون عضو کانون هستند که حدود ۸۰ نفر آنها عضو فعال هستند.

کد خبر 1744118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha