امام باقر(ع) بنیانگذار جهاد علمی فرهنگ شیعه

حجت الاسلام کمیلی با بیان اینکه امام باقر(ع) بنیانگدار جهاد علمی فرهنگ تشیع بودند، گفت: نشر معارف دین و فرهنگ اهل بیت علیهم السلام و تربیت شاگردان زبده از مهم ترین اقداماتی بود که امام باقر علیه السلام انجام دادند.

حجت الاسلام حسین کمیلی-مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی- در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: از مهمترین ویژگی های امام باقر علیه السلام می توان به باقرالعلوم یعنی شکافنده علوم اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: اگر خواسته باشیم از جنبه های علمی امام باقر علیه السلام صحبت کنیم می توان به این نکته اشاره کرد که تنها جابر ۷۰ هزار حدیث از امام باقر علیه السلام آموخته و نقل کرده است و این تنها یک گوشه از علم امام باقر علیه السلام محسوب می شود.

حجت الاسلام کمیلی با بیان اینکه از مهم ترین ویژگی های امام باقر(ع) می توان به علم و حُسن خُلق ایشان اشاره کرد، افزود: زمان امام باقر علیه السلام زمانی بود که می توانستند علم را به شاگردان خود منتقل کنند و این علم به دست ما برسد.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی ادامه داد: نشر معارف دین و فرهنگ اهل بیت علیهم السلام و تربیت شاگردان زبده از مهم ترین اقداماتی بود که امام باقر علیه السلام انجام دادند.

وی در خصوص علت فعالیت امام باقر(ع) در حوزه جهاد علمی گفت: همه ائمه اطهار علیهم السلام در بحث علم زیبایی های بسیار فراوانی دارند از جمله می توان به نهج البلاغه امام علی علیه السلام اشاره کرد که می توان از آن در تمام زوایای علم بهره برد.

حجت الاسلام کمیلی ادامه داد: کار ویژه ای که امام باقر علیه السلام در بحث علم، ترویج و شکاف آن انجام دادند این بود که ایشان به تعبیر امروزی بنیانگذار جهاد علمی فرهنگ تشیع بودند و با تربیت شاگردان و ایجاد دانشگاه و تدریس و بحث بنیانگذار جهاد علمی محسوب می شوند.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی بیان کرد: جهاد علمی که امام باقر علیه السلام شروع کردند در زمان امام صادق علیه السلام به اوج خودش رسید و به ثمر نشست.

کد خبر 1744123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha