جشنواره شعر فجر به میزبانی خضری دشت بیاض برگزار می شود

فرخنده از برگزاری جشنواره شعر فجر در سال جاری به میزبانی خضری دشت بیاض خبر داد و خواستار حضور پررنگ شاعران استان در این رویداد فرهنگی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سرایان، علی فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی شامگاه (۲۳ دی) در محفل منطقه ای شب شعر و موسیقی راه روشن به میزبانی شهرستان سرایان از فعالیت مجدد سینما در شهرستان های فردوس و سرایان در آینده نزدیک خبرداد که به همت شهرداری‌های این دو شهرستان این اتفاق رقم خواهد خورد.



وی با اشاره به توفیقات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح کشور و رویدادهای پیش روی این نهاد، از برنامه ریزی برای جشنواره فیلم فجر و تجسم هنر در استان گفت و خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم و عکس «کویر زندگی» در شهرستان طبس در ایام دهه فجر برنامه ریزی شده است و تاکنون ۱۳۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراساان جنوبی در ادامه برگزاری جشنواره ملی سواد رسانه پرفسور معتمدنژاد را در استان خراسان جنوبی متذکر شد و از برگزاری کنگره ملی بزرگداشت ابن حسام خوسفی، شاعر حماسه سرای آئینی قرن هشتم و نهم به عنوان گل سرسبد رویدادهای فرهنگی در استان یاد کرد که با همت مجموعه ادارات استان این رویداد بزرگ برگزار خواهد شد.


فرخنده با بیان اینکه این رویداد فرهنگی و ادبی در چهار فصل برنامه ریزی شده است و اختتامیه آن در ۲۸ آبان‌ماه سال آینده برگزار خواهد شد، ادامه داد: تلاش بر این است تا در سال آینده شاهد برگزاری جشنواره موسیقی مقامی در استان خراسان جنوبی باشیم.


وی در ادامه به حرکت روبه رشد بخش فرهنگ و رسانه ، قرآن و عترت استان بر اساس چشم انداز ترسیم شده وسند تحولی که در جلسات فرهنگ و ارشاد آماده شده   اشاره کرد و افزود : تمام برنامه ها بر اساس سند تحول تنظیم شده  پیش خواهد رفت.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برنامه های متنوع هنری در ایام دهه مبارک فجر سال جاری را نوید داد و از طراحی طرحی با همکاری فرماندهان سپاه و شهرداران برای تمامی شهرستان ها در ایام دهه فجر خبرداد که به زودی عملیاتی خواهد شد.


وی همچنین کسب رتبه یک در جشنواره شهید رجائی استان، راهیابی سه اثر هنری در حوزه تئاتر استان بعد از دهه ۸۰ برای اولین بار به جشنواره بین الملل فجر و نیز راهیابی ۱۰۳ اثر هنری به مرحله ملی جشنواره تجسم هنر را از افتخارات جامعه هنری استان برشمرد.

کد خبر 1744209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha