همایش رای اولی ها در دهه فجر برگزار می شود

صحرایی گفت: همایش رای اولی ها در شهر تهران با حضور ۱۲ هزار رای اولی، آموزش و پرورش در مجموعه آزادی در دهه فجر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان  صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در مورد همایش شواهای اموزش و پرورش گفت: از مهمترین اهداف نشست سی امین سال تاسیس شوراهای آموزش و پرورش پیام ارتباط، انسجام، همبستگی، همکاری و همپوشی برای اهداف بلند نظام اسلامی و اهداف نظام تعلیم و تربیت بود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پیام این جلسه امید و امیدآفرینی بود، خاطرنشان کرد: پیام این جلسه این است که تمام دولت کمر همت برای حل مشکلات مردم بسته است و گزارشی از پیشرفت هایی که اتفاق افتاده است برای افزایش نور امید در دل مردم ارایه شد.

وی ادامه داد: آنچه در رسانه های خارجی در مورد پیشرفت های کشور اقتصاد، فرهنگ و حوزه های متعدد گفته می شود، همگی نشان دهنده آن است که به فضل الهی کشور در مسیر شکوفایی بیش از پیش قرار دارد و این نشست بر موضوع امید و امیدآفرینی از یک سو و یک پیام مهم همه با هم یکصدا ایران در انتخابات پرشور حضور دارد.

۲۰ اقدام تحولی در اموزش و پرورش

وی در پاسخ به سوال خبرنگار شبستان در مورد تقویت مدارس دولتی و ارتقای کیفیت آموزشی در این مدارس خاطرنشان کرد: تقویت و ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس دولتی به عنوان جهت گیری بسیار مهم آموزش و پرورش در سال پیش رو مطرح است. این موضوع با حفظ پیش فرض ها یعنی پرورش و مقدمه در آموزش است، مد نظر قرار دارد و تقویت آموزش به معنای در خدمت پرورش خواهد بود.

صحرایی گفت: تحولات آموزش و پرورش در این جلسه عنوان شد و قریب به ۲۰ اقدام تحولی آموزش و پرورش در حوزه نظام آموزش عمومی در حال اجرا و پایه ریزی است که به سمع و نظر حاضران رسید که تمام این اقدامات با کمک استانداران و همت آنها امکان پذیر است زیرا این تحولات عزم ملی می طلبد مانند موضوع بسیار مهم جهت دادن به آموزش عمومی در مقطع متوسطه و هنرستان ها و کار و اشتغال که اصطلاحا توسعه متوازن نامیده می شود، مانند آزمون های استخدامی پیش رو که تاریخی ترین آزمون های استخدامی در سال آینده در آموزش و پرورش است که برای بیش از ۷۲ هزار نفر رخ می دهد. اصل آزمون در ادامه سال جاری برگزار می شود.

صحرایی در مورد حضور رای اولی ها در انتخابات گفت: انتخابات برای کشور بسیار مهم است و در هر عرصه ای انتخابات اهمیت خاص خود را دارد و همه موظفیم زمینه سازی و تبلیغ حضور تمام مردم در انتخابات کمک کنیم. آموزش و پرورش در کنار وزارت کشور است و چند وظیفه مهم را بر عهده دارد که وظیفه اول گفتمان سازی و تقویت زمینه حضور مشارکت حداکثری مردم است.

همایش رای اولی ها در  شهر تهران

وی افزود: آموزش و پرورش با تمام مردم در ارتباط است و وظیفه دوم آموزش و پرورش کمک و خدمت ما در برگزاری انتخابات است. از افتخارات آموزش و پرورش از روز نخست بعد از انقلاب اسلامی این بوده است که در کنار وزارت کشور مجری و امانت دار انتخابات است و مدارس ما پایگاه های انتخابات خواهند بود و با تمام امکانات در خدمت وزارت کشور خواهیم بود.

وی در مورد حضور رای اولی ها تصریح کرد: شکوه حضور نوجوانان ما که به برکت انقلاب اسلامی در سرنوشت آینده کشور نقش کلیدی ایفا می کنند برای ما دلنشین و شیرین است و در تمام شهرها همایش رای اولی ها برگزار می شود و قله آن در مراکز استان ها خواهد بود و در سطح ملی نیز این همایش در شهر تهران با حضور ۱۲ هزار رای اولی، آموزش و پرورش در مجموعه آزادی در دهه فجر برگزار می شود.

افت اموزش در کرونا جهانی است/ همه تلاش کنند پیامدهای منفی غیرحضوری مدارس در کرونا را کم کنند

صحرایی تصریح کرد: وظیفه آموزش و پرورش این است که در پی گیری اصول به هیچ عنوان از موضع خود کوتاه نیاید و این خواست رییس جمهور محترم است. در موضوع ارتقای کیفیت و افت کیفیت آموزش حاصل از کرونا در سراسر جهان باید بگوییم که این افت کیفیت آموزش در جهان اتفاق افتاده است و این یک جهت گیری جهانی است و همه تلاش می کنند پیامدهای منفی از غیر حضوری شدن کلاس های درس و مجازی شدن کلاس های در دوران کرونا را کم کنند. رقابت امروز آموزش و پرورش بر سر این مسئله است که چقدر می توانیم این موضوع را کاهش دهیم و به نقطه مطلوب برسیم. افت ناشی از کرونا و تعطیلی مدارس مسئله جدی است و دولت بر آن تمرکز کرده و سیاست راهبردی است که از سوی رییس جمهور به شخص بنده ابلاغ شده است.

شعار دولت این است که مدرسه آخرین جایی است/ دستورالعمل فعالیت مدارس درزمان خاص تحویل دولت شد

وی گفت: یکی از کارهای خوب این است که این دولت در مورد تعطیلی مدارس به طور جدی وارد عمل شده و شعار دولت این است که مدرسه آخرین جایی است که اگر قرار باشد تعطیلی در آن اتفاق بیفتد و به ضرورت بیرونی خواهد بود و نخستین جایی است که باید باز باشد و این شعار راهبردی دولت است و باید راهکارها و دستورالعمل های فعالیت مدارس در زمان های خاص را داشته باشیم یعنی به جای تعطیل کردن مدارس دستورالعمل فعالیت در زمان آلودگی هوا، برودت هوا داشته باشیم.

وی گفت: این آیین نامه در دستور کار قرار گرفته است. این آیین نامه در دولت اصلاح شده است و وزیر کشور نیز به استانداران دستور دادند مدارس و تعطیلی مدارس جزء تصمیمات سخت آنها باشد و بدون هماهنگی وزارت کشور اتفاق نیفتد و امسال تا این لحظه بهترین سال در تعطیلی مدارس بوده است. در سال ۱۴۰۱ بیش از ۴۰ روز تعطیلی ناشی از عوامل بیرونی داشتیم که امسال این موضوع به ۱۰ روز تقلیل یافته است و امیدواریم در این مقیاس باقی بماند الا به ضرورت و شرایط خاص که آن هم باید جبران شود و تعطیلی نباید اتفاق بیفتد. این دستورالعمل را به دولت برده ایم و اگر لازم باشد به مجلس هم ارایه می دهیم و اگر تعطیلی اتفاق بیفتد باید جبران شود تا میل به تعطیلی در کشور از بین برود و یا اگر تعطیلی ای در کشور رخ می دهد باید جبران شود و یک روز به روزهای آموزش در آن منطقه افزوده شود تا جبران تعطیلی حاصل شود و افت ناشی از تعطیلی از بین برود.

کد خبر 1744531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha