پلیس تل آویو تظاهرات علیه جنگ اسرائیل در غزه را سرکوب کرد

پلیس اسرائیل عصر روز سه شنبه در تل آویو تظاهرات ضد جنگ در غزه را سرکوب کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی،  پلیس اسرائیل عصر روز سه شنبه در تل آویو تظاهرات ضد جنگ در غزه را قلع و قمع کرد.

روزنامه «هاآرتص» نوشت: پلیس اسرائیل در تل آویو تظاهرات ضد جنگ را به زور متفرق کرد و پلاکاردهای تظاهر کنندگان را با این ادعا که «توهین به احساسات عمومی است»، مصادره کرد.

این روزنامه نوشت: پلیس مدعی شده است که این یک «تجمع غیرقانونی» بوده است و در اسناد موجود در شبکه‌های اجتماعی، فردی دیده می‌شود که تابلویی را که روی آن نوشته شده بود «قتل عام را متوقف کنید» مصادره کرده و می‌گوید که «احساس عمومی را جریحه دار می‌کند».

به گفته همین منبع، تظاهرات در نبش خیابان های کاپلان و داوینچی در تل آویو برگزار شد.

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی عبری «والا»، پلیس اسرائیل در همین زمینه اعلام کرد: اجازه برگزاری تظاهراتی علیه جنگ غزه را که قرار بود عصر شنبه در حیفا برگزار شود، نخواهد داد.

پلیس در بیانیه‌ای علت امتناع را، این نکته عنوان کرد که «ترتیب دهندگان تظاهرات نمی‌توانند هویت تظاهرکنندگان و شرکت‌کنندگان را کنترل کنندو همچنین ممکن است که این اقدامات به اغتشاشات بیانجامد.

پلیس اسرائیل گفت: مجبور است در این دوره پیچیده با توجه به واقعیت امنیتی حاکم، علاوه بر بسیاری از وظایف کلاسیک، نیروهای زیادی را برای جلوگیری از این اقدامات اختصا دهد.

شاخه حزب «جبهه دموکراتیک برای صلح و برابری» (اتحاد چپگرای عربی/یهودی) در حیفا و جنبش‌های صلح اسرائیل قصد دارد تظاهراتی را  با هدف آتش بس در غزه  ترتیب دهد.

طی چند هفته گذشته، درخواست‌ها برای پایان دادن به جنگی که بیش از ۱۰۰ روز است، ادامه دارد، افزایش یافته است.

ارتش اسرائیل از ۷ اکتبر گذشته جنگی ویرانگر را علیه غزه آغاز کرده است که تا روز سه شنبه ۲۴۲۸۵ کشته و ۶۱۱۵۴ زخمی برجای گذاشته است.

کد خبر 1744851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha