سفیر فلسطین در بریتانیا خواستار پایان دادن به «جنگ خشم» اسرائیل شد

سفیر فلسطین در بریتانیا در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد آخرین تحولات غزه خواستار پایان دادن به جنگ تلافی‌جویانه رژیم صهیونیستی در غزه شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «میدل ایست آی»، سفیر فلسطین در بریتانیا در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد آخرین تحولات غزه خواستار پایان دادن به جنگ تلافی‌جویانه رژیم صهیونیستی در غزه شد.

«حسام زوملوت» به خبرنگاران در مورد شرایط کنونی غزه و کرانه باختری توضیح داد و دیدگاه خود را در مورد پرونده حقوقی تاریخی به رهبری آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان بین المللی لاهه  و لایحه بریتانیا مبنی بر اعطای حمایت ویژه به اسرائیل در برابر تحریم ها ارائه کرد.

زوملوت ویرانی محض انسانی در غزه با بیش از ۸۵ هزار کشته و مجروح فلسطینی در جنگی که او جنگ انتخابی اسرائیل نامید، محکوم کرد.

او با ارائه فهرستی از زیرساخت‌های غیرنظامی که توسط اسرائیل هدف قرار گرفته‌اند، گفت: خسارات مادی وارد شده به غزه  بسیار زیاد بوده و ۷۰ درصد از خانه‌های غزه، بیمارستان‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، تأسیسات سازمان ملل، دفاتر، مغازه‌ها، تصفیه‌خانه‌های آب، مساجد و کلیساها به‌طور سیستماتیک با خاک یکسان شده‌اند.

سفیر فلسطین در بریتانیا این جنگ را «جنگ انتقام‌جویانه» و «جنگ خشم» برای از بین بردن محله‌ها و خانواده های فلسطینی دانست و گفت: این همان طرحی است که اسرائیل از روز ۷ اکتبر آغاز کرده است؛ طرحی برای پاکسازی قومی فلسطینیان از سرزمین اجدادی خود.

کد خبر 1744872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha