عدالت محوری و پرهیز از جانبداری در تبلیغات انتخاباتی ضرورت دارد

عزیززاده گرجی با بیان اینکه تلاش داریم فضای تبلیغات انتخابات برای تمامی نامزدها عادلانه باشد، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید امکانات خود را به ستاد انتخابات استان اطلاع‌ دهند تا با توجه به امکانات موجود برای استفاده عادلانه و یکسان کاندیداها برنامه‌ریزی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، قاسم عزیززاده گرجی-رئیس ستاد انتخابات مازندران در دومین جلسه ستاد هیات استانی بررسی تبلیغات انتخابات با بیان اینکه براساس ماده ۸۱این هیات تشکیل شده، اظهار کرد: ساماندهی و مدیریت تبلیغات انتخاباتی در استان برعهده اعضای این هیات می باشد.

وی افزود: نخستین جلسه هیأت بررسی تبلیغات انتخابات مجلس در راستای اجرای ماده ۸۱ قانون انتخابات در استان تشکیل و احکام اعضای هیأت بررسی تبلیغات انتخابات صادر شد.

عزیززاده گرجی یادآورشد: اعضای هیأت بررسی تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی، شامل استانداری، دادستان مرکز استان، صدا و سیما، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و فناوری اطلاعات استان، دبیر ستاد انتخابات استان و دو نفر از اعضای شورای استان هستند.

عدالت محوری و پرهیز از جانبداری در تبلیغات انتخاباتی ضرورت دارد

وی همچنین ایجاد فضای رقابتی بین داطلبین انتخابات نیز باید مورد توجه این هیات باشد، افزود: تضمین بهره مندی یکسان داوطلبین از امکانات عمومی دولتی نیز برعهده اعضا این هیات است.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه شهرداری ها، دهیاری ها، دستگاه های اجرایی، صدا و سیما باید فهرست امکانات به همراه برنامه زمانبندی شده و هزینه پیشنهادی را به هیات استانی بررسی تبلیغات انتخابات ارائه دهند، گفت: یک ماه قبل از شروع انتخابات دستگاه ها باید این فهرست را تحویل دهند.

وی خاطرنشان شد: مراقبت بر جرائم تبلیغاتی و جلوگیری از هرگونه استفاده غیرقانونی از امکانات و اموال عمومی و دولتی و فعالیت‌های تبلیغات انتخاباتی غیرقانونی نیز از وظایف هیات استانی بررسی تبلیغات انتخابات است.

عدالت محوری و پرهیز از جانبداری در تبلیغات انتخاباتی ضرورت دارد

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه فرمانداران نیز باید امکانات عمومی و دولتی شهرستان ها را جهت بهره برداری داوطلبین انتخابات به این هیات معرفی نمایند، گفت: عدالت انتخاباتی باید به درستی رعایت شود.

وی با بیان اینکه از هر فرمانداری باید یک نفر به هیات استانی بررسی تبلیغات انتخابات معرفی شود تا روند اجرای دستورالعمل های این هیات در شهرستان ها را پیگیری نمایند، بیان کرد: معاون سیاسی امنیتی فرمانداران می توانند نماینده شهرستان ها در این هیات باشند.

کد خبر 1744982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha