سپاه پاسداران به نمایندگی مردم ایران اقدام به عملیات نظامی کرد

حجت الاسلام رادمرد گفت: در واقع سپاه پاسدارن به نمایندگی از مردم ایران با این اقدام خود ضمن شروع انتقام‌گیری از قاتلان زنان و کودکان بی‌گناه حملات تروریستی، اهداف مهم دیگری را هم محقق کرده که به برخی نکات و ویژگی‌های آن می‌پردازیم. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز، حجت الاسلام علی رادمرد در خطبه های نماز عبادی سیاسی شهر جمعه با توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی گفت: مساجدی در سطح شهر اعلام آمادگی کردند برای برگزاری مراسم اعتکاف که از همین تریبون از همه علاقمندان دعوت می کنم تا در در این مراسم معنوی شرکت کنند و بهره های فراوان معنوی ببرند. 

امام جمعه ماهدشت افزود: دوشنبه شب گذشته مقرهای تروریستی داعش و موساد در سوریه و اربیل مورد حمله موشکی سپاه قرار گرفته و منهدم شد. به گفته مقامات سپاه این آغاز انتقام از تروریست‌ها بوده و تا آخرین نفر آنها مورد ضربه قرار خواهند گرفت. در واقع سپاه پاسدارن به نمایندگی از مردم ایران با این اقدام خود ضمن شروع انتقام‌گیری از قاتلان زنان و کودکان بی‌گناه حملات تروریستی، اهداف مهم دیگری را هم محقق کرده که به برخی نکات و ویژگی‌های آن می‌پردازیم. 

وی با اشاره به اینکه شاید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این عملیات ضد تروریستی موفق، حمله به مقرهای تروریستی داعش و موساد به طور کاملا همزمان باشد توضیح داد: در واقع ایران با این همزمانی حمله به داعش و موساد در انتقام حملات تروریستی، عملا رژیم صهیونیستی را همردیف داعش در تروریسم معرفی می‌نماید. در عین حال توانایی بالای کشورمان در انتخاب و هدف قرار دادن دقیق چند مقر تروریستی در دو کشور مجزا یکی دیگر از ویژگی‌های این عملیات به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در این حملات برای اولین‌بار از موشک‌های بسیار دقیق با برد بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر استفاده گردید. مقر تروریست‌ها در ادلب سوریه از جنوب خوزستان مورد حمله قرار گرفت در حالی که اگر از کرمانشاه و یا آذرباجان غربی اقدام می‌شد مسافت نزدیک‌تر بود اما انتخاب این برد کاملا حساب‌شده و معنادار می‌باشد وقتی بدانیم حداقل برد مورد نیاز موشکی از ایران به اسراییل تقریبا معادل همین ۱۲۰۰ کیلومتر می‌باشد.

حجت الاسلام رادمرد تصریح کرد:داین عملیات علاوه بر تنبیه و انتقام سخت از تروریست‌های میدانی در عین حال یک پیام هشدارآمیز بسیار محکم به رژیم صهیونیستی داشت که در صورت تداوم اقدامات تروریستی علیه مردم و منافع ایران، گرفتار انتقام دستان بلند ایران خواهد شد.

وی توضیح داد: این عملیات ثابت کرد که هیچ جای امنی در منطقه برای تروریستها وجود ندارد و آنها در صورت انجام هر اقدام کور تروریستی بایستی منتظر موشک‌های دقیق ایرانی باشند که آنها را به دام انداخته و به سزای اعمالشان خواهد رساند.

امام جمعه ماهدشت تصریح کرد: عملیات موشکی دوشنبه شب گذشته را می‌توان تاریخی خواند، از این حیث که می‌تواند حامل پیام هشدار به طرف‌های مقابل باشد، اگر آن را گرفته باشند و از شیطنت علیه منافع ملی ایران دست بردارند.  اگر بخواهند منافع ملی ایران را تهدید و با تحریک گروهک‌های تروریستی در کشورمان ناامنی ایجاد کنند، به این شکل و با حجم آتش زیاد هدف قرار خواهند گرفت. 

حجت الاسلام رادمرد توضیح داد: برای تحقق فرمایشات رهبرمعظم انقلاب نکته ای دیگر که مطرح شد ناظر به اهمیت مردم است و نوع نگاه جمهوری اسلامی به مردم به تعبیر ایشان صاحب و مالک کشور، مردم هستند و به همین دلیل، امام خمینی (ره) نیز تأکید داشتند که ابتکار عمل، ورود در صحنه‌های کشور و انجام کارها به‌دست مردم سپرده شود و این، جزء ابتکارات امام (ره) بود؛ چرا که وقتی کارها به مردم سپرده شود، به سرانجام خواهد رسید.

وی ادامه داد: بنابراین، اگر مسئولان بخواهند کارها و بالاتر از آن،  نظام اسلامی سامان یابد، باید در تدبیر و برنامه‌ریزی‌شان در هر برهه‌ای، با برنامه‌ریزی دقیق و ملاحظه همه جوانب امور، کارها را در اختیار مردم قرار دهند. تجربه این چند ساله نیز نشان داده است که حضرت آقا در فرمایشی فرمودند در سال 93 که «از اول انقلاب تا امروز هر وقتی هر کاری را محول به مردم کردیم، آن کار پیش رفته است.

امام جمعه ماهدشت خاطرنشان کرد: هر کاری را انحصاری در اختیار مسئولان و رؤسا و مانند این‌ها قرار دادیم، کار متوقف مانده است.... اگر متوقف نمانده است، کُند پیش رفته است؛ اما کار دست مردم که افتاد، مردم کار را خوب پیش می‌برند». لذا این نوع نگاه باید در همه ی مسئولان نهادینه شود ، مردم هم به این نقششان واقف باشند و در همه ی عرصه ها از جمله انتخابات ها و هر عرصه ای که نیاز به حضور مردم هست ، حاضر شوند ، همچنانکه بوده ، امیدواریم خدای متعال به این ملت قهرمان عزت روز افزون عنایت کند و بتوانند بر همه مشکلات پیروز شوند. 

کد خبر 1745064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha