حضور معتکفین در مساجد حرکت فرهنگی و اثرگذار در راستای ارتقاء فرهنگ دینی است

آیت الله دری نجف آبادی گفت: حضور گسترده و عاشقانه معتکفین در مساجد یک حرکت فرهنگی، اثرگذار و ارشمند؛ در راستای ارتقاء فرهنگ دینی و نهادنیه شدن روحیه معنوی در جامعه به ویژه در بین نسل جوان و نوجوان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، امروز (۲۹ دی) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته اراک، ضمن تبریک ماه مبارک رجب و ایام البیض، گفت: ماه رجب از ماه های ارزشمند است که باید از فرصت های این ماه نهایت استفاده را ببریم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، افزود: حضور در مساجد و برگزاری مراسم اعتکاف سعادتی است که مومنان و خداجویان در روزهای ۱۳ تا ۱۵ رجب با حضور در مساجد و تکایا به روزه‌داری و عبادت و راز و نیاز با خداوند می پردازند.

وی با بیان اینکه ماه رجب دروازه ورود به ماه های شعبان و رمضان است، است، ادامه داد: آماده‌سازی اخلاقی، رفتاری و شخصی در ماه رجب به خصوص ایام اعتکاف برای ورود موفق به ماه مبارک رمضان بسیار موثر است.

این مقام ارشد استان با تاکید بر اینکه لحظه‌ها و هر دقیقه ماه رجب بسیار با فضیلت و ارزشمند است، اظهار داشت: راز و نیاز، استغفار و انس بیشتر با قرآن در این ماه سفارش شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی حضور گسترده و عاشقانه معتکفین در مساجد را یک حرکت فرهنگی، اثرگذار  و ارشمند؛ در راستای ارتقا فرهنگ دینی و نهادنیه شدن روحیه معنوی در جامعه دانست و بیان کرد: این فرهنگ به ویژه در بین  نسل جوان و نوجوان باید نهادینه شود.

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش به حضور آگاهانه مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخابات یکی از صحنه های سیاسی و مهم کشور است که حضور آگاهانه آحاد مردم در این صحنه یک تکلیف و امری ضروری است و مردم باید آگاهانه افراد شایسته و اصلح را برای این عرصه انتخاب کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به دیدار ائمه جمعه با مقام معظم رهبری در سه‌شنبه هفته گذشته اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب، در این دیدار، حضور مردم در نظام اسلامی را یک اصل معرفی کرد.

خطیب جمعه اراک به وظایف کاندیداها و نمایندگان مجلس نیز اشاره کرد و گفت: این افراد باید خواهان رفاه عمومی مردم باشند و از اسراف، جوسازی و وعده‌های دروغین دوری کنند و زمینه اعتماد و حضور مردم را فراهم کنند.

کد خبر 1745073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha