بیش از ۱۰ هزار خانواده دارای سه فرزند در اصفهان زمین می گیرند

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به قانون مشوق فرزند آوری و جوانی جمعیت گفت: بیش از ۱۰ هزار خانواده دارای سه فرزند و بیشتر در استان اصفهان زمین می گیرند.

«علیرضا قاری قرآن» در گفتگو خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با بیان اینکه بر اساس ماده ۴ قانون جوانی جمعیت خانواده های دارای سه فرزند و بیشتر زمین رایگان دریافت می کنند، اظهارداشت: بر اساس این قانون یک قطعه زمین یا واحد مسکونی حداکثر به مساحت ۲۰۰ مترمربع برای ساکنین در روستاها یا شهرهای کمتر از پانصدهزار نفر پس از تولد فرزند سوم و بیشتر به‌صورت مشترک به پدر و مادر اختصاص می یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: طبق این قانون هزینه آماده‌سازی فقط برای یک بار به صورت فروش اقساطی با دو سال تنفس و هشت سال اقساط اعطا نماید و سند مالکیت، پس از پرداخت آخرین قسط، ظرف حداکثر یک ماه، به مالکین تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان ۱۲هزار خانواده برای دریافت این مشوق ثبت نام کرده اند، تصریح کرد: بیش از ۱۰ هزار خانواده دارای سه فرزند و بیشتر در استان اصفهان مشمول قانون شده اند و زمین رایگان می گیرند.

قاری قرآن اضافه کرد: ۵۰۰ قطعه زمین برای این دسته از خانواده ها تاکنون اعطا شده و فرآیند اجرایی آن در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در برخی از شهرها و روستاها زمین دولتی برای اعطای به این خانواده ها وجود ندارد، گفت: برای این دسته از خانواده ها زمین در منطقه دیگر اعطا خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان سامانه حمایتی مسکن را به آدرس saman.mrud.ir اعلام کرد و اذعان داشت: ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر بر این پورتال انجام می شود.

وی به قانون بودجه امسال برای خانواده های داری چهار فرزند اشاره کرد و اظهار داشت: بر حسب این قانون یک قطعه زمین به مساحت ۲۰۰ متر مربع به خانواده‌های دارای چهار فرزند و بیشتر که سن همگی کمتر از ۲۰ سال باشد اختصاص می یابد.

قاری قرآن، آخر اسفند را آخرین زمان ثبت نام برای این قانون اعلام کرد.

کد خبر 1745108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha