علامه مصباح از ابتدا به دنبال تحول در حوزه‌های علمیه و به روز کردن طلاب بود

امام جمعه موقت تهران؛ علامه مصباح را یکی از افتخارات تاریخ شیعه نام برد و گفت: او از همان ابتدا دنبال تحول اخلاقی در حوزه بود و در راستای حرکت‌های تحولی و به روزکردن طلبه‌ها و حوزه‌های علمیه موسسه‌ آموزشی‌پژوهشی امام خمینی(ره) را تاسیس کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ آیت‌الله حاج کاظم صدیقی، جمعه شب(۲۹ دی) در مراسم سومین سالگرد ارتحال علامه مصباح و بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی کرمان در مسجد امام حسین علیه‌السلام خیابان مهدیه؛ با اشاره به کشتار وحشیانه صهیونیست‌ها در غزه گفت: تروریست‌های تکفیری در چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی داغی را بر دل ایران گذاشتند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اما مردم قهرمان کرمان زیر علم شهید عزت‌ساز سردار حاج قاسم سلیمانی قبل از شهادت او بوده و بعد از شهادت او، حضور با بصیرت و با انگیزه مقدس در حفظ آوازه حاج قاسم دارند؛ اظهار کرد: رونق زیارت سردار سلیمانی نشانه ایمان، اعتقاد و صفای باطن مردم کرمان است.

وی سپس با اشاره به ماه رجب؛ این ماه را گنج آخرت و ماه استغفار دانست و با توجه به شهادت امام هادی و ولادت امام جواد علیهماالسلام در این ماه، توسل به این دو امام بزرگوار را در تقرب به خداوند بسیار موثر دانست.

مشاور عالی قوه قضائیه سپس نقش عالمان دین در عصر غیبت امام زمان عجل‌الله تعالی را مورد توجه قرار داد و مسئله ولایت فقیه را نص صریح کلام امام زمان(عج) و فرمایش پیامبر و امیرالمومنین علیهماالسلام و یک استاندارد همیشگی عنوان کرد و برخورد با شبکه‌های جاسوسی، مفسدان اقتصادی، تروریست‌ها و مفسدان فرهنگی را نیازمند قدرت ولایت دانست.

وی افزود: عالمان دفاع کنندگان از دین امام زمان هستند و در زمان غیبت این با ولایت فقیه جایگزین می‌شود تا از هر سری، صدایی بلند نشود.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به شبهه‌افکنی‌های روزانه دشمن و تلاش برای ناامیدی مردم؛ تصریح کرد: امروز عده‌ای به جان مردم افتاده‌اند که مردم را از انقلاب ناامید کنند که با سیاه‌نمایی، مشکلات را بزرگ می‌کنند و می‌خواهند مردم را از صحنه انتخابات دور کرده و عزت ملی را از مردم بگیرند.

وی انتخابات را حق مردم دانست و خاطرنشان کرد: وقتی شما نروید، دشمن شاد شده یا اینکه عوضی‌ها انتخاب می‌شوند که این از آثار عدم حضور مومنان و متدینان و وطن‌دوستان است اما وحدت دشمن را کور می کند و یکی از عرصه های وحدت انتخابات است که در چهار دهه اخیر نشانه وفاداری و بصیرت مردم است و اینکه مردم مالک مملکت هستند و باید خودشان تصمیم بگیرند.

امام جمعه موقت تهران متذکر شد: نماینده در قدم اول نباید دین را فدای هیچ چیز بکند؛ همچنین باید مومن باشد و دلداده جریانات خاص نباشد و در قدم دوم نیازشناس باشد و احتیاجات مردم را تشخیص بدهد و معلومات کافی برای قانونگذاری و شجاعت نظارت بر کارهای دولت و همه مجاری را داشته باشد.

وی با اشاره به حساسیت قوه مقننه و تاکید بر اینکه قانون؛ ریل حرکت قوه مجریه است و قوانین خوب می تواند کمک زیادی به دولت برای رسیدن به مقصد بکند؛ گفت: نماینده باید تعبد به ولایت فقیه هم داشته باشد.

آیت‌الله صدیقی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه علما به مردم امید می‌دهند؛ یادآور شد: در دوران دفاع مقدس اگر منبرها و نماز جمعه و تبلیغات نبود، هشت سال با نبود امکانات لازم نمی‌توانستیم با دنیا بجنگیم و امروز غزه که ۱۰۰ روز با این وضعیت با دشمن می جنگد از ما یاد گرفته‌ است.

وی علما را حافظ دین دانست و علامه مصباح را یکی از افتخارات تاریخ شیعه نام برد و گفت: او عالمی بود که اول خودش را ساخته بود و از همان ابتدا دنبال تحول اخلاقی در حوزه بود و در راستای حرکت‌های تحولی و به روزکردن طلبه‌ها و حوزه‌های علمیه موسسه‌ آموزشی‌پژوهشی امام خمینی(ره) را در پاسخ به شبهات ایجاد کرد.

امام جمعه موقت تهران با افزودن این مطلب که آقای مصباح اهل باطن و اهل معنا بود و اول خود را ساخته و در قدم بعد زمان را شناخته بود و فقیه به روز و آشنای به حوادث بود؛ گفت: ایشان دشمن و جریانات حاکم بر افکار دنیا را می‌شناخت و مکاتب فلسفه دنیا را می‌دانست و فقه را برای مدیریت و عزت جامعه اسلامی خوانده بود؛ در حالیکه برخی افراد فقه خوانده اما به فجایع اسرائیل و زندگی مردم کار ندارند، این اسلام نیست.

وی ادامه داد: علامه مصباح فیلسوف و جزو شاگردان ویژه اخلاقی علامه طباطبایی بود و استوار از اسلام ناب دفاع کرد و قبل از انقلاب و بعد از انقلاب در تبیین نظریه ولایت فقیه چند بیان دارد و مقداری از جهاد تبیین را در اوج غرب گرایی، از تریبون نماز جمعه با بیان فلسفه ولایت فقیه خیلی رسا بیان می کرد و آنقدر سنگ اندازی کرده و به او تهمت زدند اما هرگز از ملامت هیچکس نترسید و به قیمت آبرویش پرچم ولایت فقیه را در اهتزاز نگه داشت و در مقابل منحرفان یک تنه ایستاد و او مجاهد و شهادت طلب بود.

آیت الله صدیقی گفت: علامه مصباح وجود پربرکتی داشت و هزاران طلبه خوش فکر تربیت کرد؛ زاهد، دارای سعه صدر، با تقوا، مهربان و دارای آثار علمی، معنوی و تربیتی زیاد و مجاهد عرصه جهاد تبیین بود.

وی در پایان تذکر داد: دشمن تلاش دارد با بوق‌های تبلیغاتی شما مردم را از علما جدا کند اما جداشدنی نیستید.

کد خبر 1745115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha