مشارکت ۸۱ درصدی کاشان و آران و بیدگل در پویش ملی سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان از مشارکت ۸۱ درصدی جامعه هدف کاشان و آران و بیدگل در پویش ملی سلامت خبر داد.

دکتر کورش ساکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: ۸۱ درصد جمعیت هدف پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در این پویش شرکت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان افزود:  بیش از ۲۸۰ هزارنفر در پویش غربالگری سلامت در این دو شهرستان شرکت کردند که از این تعداد، ۶ هزار و ۷۰۰ نفر به فشارخون جدید و ۳ هزار و ۴۰۰  نفر به دیابت مبتلا بودند که از بیماری خود اطلاعی نداشتند.

ساکی ادامه داد: شناسایی و تشخیص زودرس این دو بیماری می‌تواند از سکته ها مغزی و قلبی، عوارضی چون نابینایی، نارسایی کلیه ها و قطع عضو و همچنین عفونت ها پیشگیری کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان اظهار داشت: طبق حد انتظار تعین شده از سوی وزارت بهداشت، بایستی ۷۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال تحت پوشش دانشگاه در این پویش شرکت می کردند که این امر محقق شد.

دکتر کورش ساکی، از اعضای تیم های غربالگری در این شهرستان ها و مشارکت خوب مردم شریف منطقه قدردانی کرد و از شرکت روسا، مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی و امامان جمعه و جماعات در این پویش تشکر کرد.

کد خبر 1745145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha