رسانه‌ها نقش مهمی در ترویج فرهنگ هوای پاک در جامعه دارند

یافتیان، نقش رسانه‌ها در ارتقای سطح آگاهی مردم دارای اهمیت ویژه است، گفت: توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از مولفه های مهم در ایجاد هوای پاک هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محمد رضا یافتیان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان امروز در نشست خبری به مناسبت هوای پاک با اشاره به اینکه چهارمین عامل مرگ و مرگ انسان در دنیا آلودگی هوا است، اظهار داشت: حقوق عامه و هوای پاک جزو شعارهای هفته هوای پاک است.

وی، با بیان اینکه وسایل آلاینده بر خود حقی قائل هستند و خود را دارای الویت می دانند، ادامه داد: مشارکت مردم در این زمینه حائز اهمیت است که یکی از شعار های این هفته مشارکت مردمی است.

یافتیان، نقش رسانه ها در ارتقای سطح آگاهی مردم دارای اهمیت ویژه است، تصریح کرد: توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از مولفه های مهم در ایجاد هوای پاک هستند.

به گفته مدیر کل حفاظت محیط  زیست استان، روز پنج شنبه با عنوان هوای پاک ، آموزش و مشارکت عمومی، هوای پاک، خودرو های فرسوده، هوای پاک کیفیت سوخت و هوای پاک و سلامت در هوای پاک است.

یافتیان، با اشاره به وجود  ضعف ها و نواقص در حوزه حفاظت از محیز زیست استان، حدود ۲۳ درصدی افزایش گون های حیاط جانوری در محیط زیست استان بوده است، گفت: تعداد آهوان استان به حدود یک هزار ۴۷  راس رسیده است.

وی، با اشاره به جابه جای شرکت سرب و روی واقع در شهرک صنعتی زنجان، تاکید کرد: در سال ۱۳۷۴بعنوان شهرسنگ طراحی شده است و مدیران با توجه به ظرفیت های استان در خصوص خاک و مواد معدنی با تفکر ارزش افزوده و استقرار شهرک صنعتی در الین محیط داشتند.

یافتیان، با بیان اینکه نسبت به جانمایی شهرک صنعتی سرب و روی زنجان، توسط محیط زیست در ان پرسه زمانی برخلاف نظر محیط زیستی بوده است، افزود: ماهیت این صنعت هموراه سوالی بای محیط زیست بوده است و در راسیتای توسعه هموارهع نظارت و پایش جزو الویت ها بوده است.

مدیر کل حفاظت محیط  زیست استان، با اشاره به ۲۸مورد اقدامات تخلفاتی در ۸ماهه اول سال از طریق محیز زیست، تاکید کرد: پیگیری ایجاد تصفیه خانه، پاک تراشی های مسیر و اطراف شهرک در حال انجام است، نبودتوسعه و گسترش برای این شهرک، ادامه داد: این شهرک باید جا به جا می شد و این اقدام نیازمند بررسی آسسب شناسی و مطالعه برای جابه جایی است.

یافتیان، با بیان اهمیت برنامه مطالعاتی همه جانبه و با در نظر گرفتن مکان خاص و یا ایجاد زیرساختهای مناسب برای جا به جایی، تاکید کرد: در خواست اعتبارات در راستای مطالعات کارشناسی داده شده است.

وی، الویت اصلی را در این خصوص ایجاد مسائل زیست محیطی دانست و گفت: امیدواریم بعد از مطالعه در سال آینده به این امربعد از مطالعالت کارشناسی  اقدام شود.

یافتیان، آلایندگی صنایع را در خصوص آب کنترل شده عنوان کرد و گفت: ما مشکل آلایندگی فلزات سنگین در زمینه آب نداریم ولی ایزوله شدن محل های نفوذ آلایندگی به خاک حائز اهمیت است.

وی، با بیان اینکه بخشی از آلایندگی هوا قابل کنترل نیست، تاکید کرد: بخش آهک زنی برای بالا بردن کبالت و ایجاد آلایندکی آهکی در ۴واحد کنترل شده است.

این مسئول محیط زیست در استان، با اشاره به اهمیت پوشش دهی بخش آهک دهی و مدیریت کامل خروجی و ایجاد تمهیدات لازم در حوزه لیست اسیدی، تاکید کرد: در حال رایزنی

وی ، با بیان اینکه یک واحد تولیدی واقع درشهرک صنعتی روی زنجان، قول مدیریت لیچ ها را گرفته بودند، ولی از زمان دریافت مجوز آن مجموعه دو ماه مانده است، گفت: در این زمینه در راستای طرح توسعه اقدامی انجام نشده است.

یافتیان با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان، خبر از اختصاص ۳۰ میلیادری به حوزه محیط زیست استان داد و گفت: ۲ ایستگاه آلایندگی هوا در زنجان و ۱ ایستگاه در شهرستان ابهر وجود دارد و در صدد ایجاد ایجاد ایستگاه در خدابنده و ایجرود نیز هستیم.

وی، بیان اهمیت همکاری و مساعدت همه متولیان برای حفاظت از آیندگی محیط زیستی در سراسر کشور و استان، تاکید کرد: حفاضت محیط زیست به تنهایی قادر به کنترل انواع آلایندگی های زیست محیطی نخواهد بود.

کد خبر 1745547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha