تاسیس کانون‌های تخصصی خواهران در پیوند مادران و دختران با مساجد اثرگذار است

اسلامی گفت: با توجه به مأموریت و مسئولیتی که بانوان به عنوان مادر در خانواده به ویژه در حوزه تربیتی فرزندان ایفا می کنند، قطع یقین اگر با مسجد اتصال داشته باشد، این تربیت ویژه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محسن اسلامی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان امروز در جمع مدیران کانون های تخصصی خواهران شهرستان ابهر با اشاره به اینکه راه‌اندازی «کانون تخصصی خواهران» اقدامی در راستای استفاده از نقش اثرگذار بانوان در پیوند دختران با مساجد است، اظهار کرد: غرب در مقابل تمدن اسلام ایستاده و برای ضربه زدن به این تمدن، خانواده را هدف قرار داده است.

وی افزود: تاسیس «کانون‌های تخصصی خواهران» اتفاق مبارکی است که در تحولات مهم جامعه بخصوص در حوزه زنان اثرگذار خواهد بود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان اظهار کرد: زن در اسلام جایگاه والایی دارد؛ ولی به دلیل برخی کوتاهی‌ها نتوانسته‌ایم ارزش واقعی زن را در جامعه معرفی و از ظرفیت زنان استفاده کنیم.

محسن اسلامی با یادآوری اینکه یک خلأ در کانون‌های مساجد احساس می‌شد، ادامه داد: به همین منظور ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور لازم دید کانون‌هایی را با مدیریت زنان در مساجد تاسیس کند.

وی با یادآوری اینکه جایگاه زن در اسلام و احادیث بر کسی پوشیده نیست، گفت: در اسناد بالادستی از جمله نقشه مهندسی فرهنگی، سیاست‌های کلی نظام و خانواده به موضوع زنان و جایگاه آن‌ها اشاره شده است. هویت‌بخشی به کانون‌های مساجد در سال‌های اخیر را شاهد هستیم و در شورای فرهنگ عمومی بر ظرفیت کانون‌های مساجد تاکید شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان با یادآوری اینکه در اندیشه اسلامی از زن به‌عنوان موجودی مقدس دارای توان رشد بالا و مخالف با نگاه ابزاری یاد می‌شود، گفت: امروز تعداد زیادی از زنان را با درجه علمی بالا در جامعه داریم و این موضوع با انتقاد گروهی مبنی بر آزادی نداشتن زنان مغایرت دارد.

اسلامی با اشاره به ضرورت حضور منسجم بانوان در مساجد گفت: با توجه به مأموریت و مسئولیتی که بانوان به عنوان مادر در خانواده به ویژه در حوزه تربیتی فرزندان ایفا می کنند، قطع یقین اگر با مسجد اتصال داشته باشد، این تربیت ویژه خواهد شد.

وی در ادامه به طرح ملی لشکر فرشته ها و اجرای آن در کانون های تخصصی خواهران با هدف تکریم مادران و فعالان قرآنی اشاره کرد و گفت: تاکنون از 40 مادر و فعال قرآنی در قالب این طرح تقدیر شده است.

مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان همچنین به طرح کرسی تلاوت مجلسی در مساجد دارای پایگاه قرآنی اشاره کرد و گفت: تاکنون سه کرسی تلاوت قرآن در مساجد استان زنجان برپا شده است و امیدواریم این تعداد افزایش داشته باشد.

کد خبر 1745652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha