وزیر خارجه بریتانیا خواستار ادامه فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی شد

با وجود نگرانی از رفتار نظامی رژیم صهیونیستی و نقض قوانین بشردوستانه این رژیم در غزه، وزیر خارجه بریتانیا خواستار ادامه فروش تسلیحات به اسرائیل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « arabnews»، «دیوید کامرون»، وزیر امور خارجه بریتانیا خواستار ادامه فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی شد.

این در حالی است که نگرانی از رفتار نظامی رژیم صهیونیستی و نقض قوانین بشردوستانه این رژیم در غزه همچنان وجود دارد.

رئیس کمیته منتخب سیاست خارجی بریتانیا از دیوید کامرون خواسته است تا درباره صحبت‌های خود در مورد فروش تسلیحات به اسرائیل توضیح دهد.

در روز نهم ژانویه، کمیته منتخب روابط خارجی از کامرون در مورد تصمیم عدم تعلیق فروش تسلیحات به دلیل ترس از نقض حقوق بین‌الملل و حقوق بشر توسط اسرائیل در مبارزاتش علیه حماس سؤال شد.

«آلیسیا کرنز»، رئیس این کمیته ضمن اعتراف به اینکه درباره رفتار نظامی اسرائیل در غزه نگران است از کامرون خواست تا تایید کند که آیا بازبینی رسمی این تصمیم صورت گرفته است یا خیر.

وزیر امور خارجه به نمایندگان پارلمان اعلام نکرده است که آیا مشاوره حقوقی درباره اینکه اسرائیل قوانین بشردوستانه بین‌المللی را زیر پا گذاشته، دریافت نکرده است یا نه.

کامرون به کمیته منتخب سیاست خارجی بریتانیا گفت: کاری که باید انجام دهم این است که به توصیه‌هایی که به من شده است، عمل کنم. این توصیه‌ها بر اساس آن چیزی است که ما معتقدیم در حال رخ دادن است، بنابراین ما یک سری سؤالات کامل از اسرائیل در مورد اقداماتی که مورد توجه ما قرار می گیرد می پرسیم. ما در این مورد مشاوره دریافت می‌کنیم، آن توصیه‌ها را در نظر می‌گیریم و سپس آن را به وزارت بازرگانی می‌فرستیم تا در مورد صادرات تسلیحات تصمیم بگیرند.

اما هنوز مشخص نیست که وزیر خارجه بریتانیا چگونه تصمیم به ادامه صادرات اسلحه به اسرائیل گرفته است.

او در ماه دسامبر اعلام کرد که شواهد خوبی مبنی براینکه اسرائیل متعهد به تبعیت از حقوق بین‌الملل و حقوق بشر در رفتارهای نظامی خود است، وجود دارد و بر اساس این ارزیابی تصمیم خود مبنی بر ادامه فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی را آشکار کرد.

کد خبر 1745670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha